Lehdistötiedote:
Telemarkkinoinnin palveluyrityksille Reilu Työnantaja –merkki
18.02.2016
Asiakkuusmarkkinointiliitto (ASML) ry on määritellyt telemarkkinoinnin palveluyrityksille Reilu Työnantaja –kriteerit, joiden valmistelussa on tehty yhteistyötä myös viranomaisten, esimerkiksi työsuojeluhallinnon kanssa. Kriteerit täyttävät yritykset voivat hakea Reilu Työnantaja –merkkiä, jonka avulla yritys antaa vahvan signaalin markkinoille, että se on sitoutunut oikeudenmukaiseen, rehelliseen ja läpinäkyvään toimintatapaan.
”Telemarkkinointisektorilla on niin toimeksiantajien kuin työntekijöidenkin tärkeää löytää alalta luotettavat palveluntarjoajat. Reilu Työnantaja -kriteerien avulla pyritään kehittämään alaa ja tuomaan esiin laatutekemistä”, sanoo A-lehdet Oy:n markkinointi- ja myyntijohtaja Pirjo Nurmilaukas. Hän toimii myös ASML:n hallituksen puheenjohtajana.
Jokainen telemarkkinoinnin palveluyritys (ei tarvitse olla ASML-jäsenyritys), joka sitoutuu noudattamaan ko. kriteereitä, voi hakea ASML:ltä Reilu Työnantaja –statusta, ja sen myötä oikeutta käyttää Reilu Työnantaja –merkkiä. Sen valvonta perustuu tietoon työsuojeluviranomaisilta, verovelkarekisteristä sekä toimeksiantajilta saatavaan tietoon. ASML kerää myös itsenäisesti asiaan liittyvää taustatietoa.
”Työntekijän näkökulmasta ASML on tehnyt valtavan hyvää ja tärkeää työtä, kun on kehittänyt Reilu Työnantaja –merkin. Uskon, että tämä vie koko telemarkkinointialaa parempaan suuntaan ja aivan uudelle tasolle työelämän reilujen pelisääntöjen noudattamisessa”, sanoo valtakunnallisen valvontahankkeen koordinaattorina toiminut Maija Lintula Itä-Suomen aluehallintoviraston työsuojelun vastuualueelta.
Reilu Työnantaja –merkki on tänään myönnetty seuraaville yrityksille:
Call Waves Solutions Finland Oy
Sentraali (Oy Eniro Finland Ab)
Lisätietoa: http://www.asml.fi/reilu-tyonantaja/