Verkkokauppa luotettavampi kuin lääkäri? – Luottamus liiketoiminnassa (raportti)
Luottamus on liiketoiminnassa on elintärkeää. Luotetut yritykset menestyvät ja niitä suositellaan. Asiakkuusindeksi-tutkimuksen yhteydessä tutkittiin suomalaisten asiakkaiden luottamusta. Tutkimuksen mukaan suomalaiset luottavat erityisesti terveyspalvelun tarjoajiin, pankkeihin ja hiukan yllättäen myös verkkokauppoihin.
- Mikä on luottamuksen ja suosittelun suhde?
- Mikä on asiakaskokemuksen merkitys luottamuksen synnyttämisessä?
- Mikä luotettavien yritysten TOP 10?
Raportin havainnolliset listaukset ja nelikenttä-kuvaajat kertovat miten ja mihin suomalaisiin yrityksiin luotetaan. Raportissa listataan luottamuksen rakennuspuita ja esitellään myös kansainvälisiä tutkimustuloksia asian äärellä.
Tutkimuksesta:
Osana ASML:n ja Avauksen Asiakkuusindeksi 2013-tutkimusta selvittiin suomalaisten kuluttajien luottamusta mukana olleisiin 51 yritykseen. Kyselyyn vastasi yli 2000 suomalaista kuluttajaa. He vastasivat kyselyyn vain sellaisten yritysten osalta, joilta heillä oli omakohtaista asiakaskokemusta viimeisen 12 kk ajalta.
[ssbp]