RAPORTTI: KULUTTAJAVIRANOMAISILLA HEIKKO LIIKETOIMINTAYMMÄRRYS
Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) selvityksessä lähes 200 liiketoiminnan asiantuntijaa ja päättäjää kertoi näkemyksensä kuluttajaviranomaisten liiketoimintaymmärryksestä.
”Viranomaisten omissa asiakastyytyväisyyskyselyissä nyt kysyttyjä asioita ei juuri selvitetä. Halusimme saada yritysten näkemyksiä ja kokemuksia viranomaisten kyvykkyydestä ymmärtää modernia liiketoimintaympäristöä”, kertoo ASML:n toimitusjohtaja Jari Perko.
Viranomaisten kyky ymmärtää modernia liiketoimintaa on osa kilpailukykyämme. Selvityksen tulokset ovat suomalaisten yritysten asiakaspalautetta kuluttajaviranomaisille. Viranomaiset ovat haastavassa tilanteessa toimiessaan vähäisillä resursseilla alati monimutkaistuvassa toimintaympäristössä. Kysyttäessä sitä, miten hyvin kuluttajaviranomaiset ymmärtävät ja osaavat uutta liiketoimintaa ja uusia teknologioita vastausten jakauman ääripäät oli: huonosti 48 prosenttia ja erinomaisesti yksi prosentti.
Selvityksessä kysyttiin myös mm. viranomaistoiminnan liiketoimintaseurausten ymmärtämisestä, tiedon hyödyntämisestä ilmiöiden analysoinnissa, valvonnan kohdentumisesta ja muista liiketoiminnan kannalta merkityksellisistä elementeistä. Tuloksia avaavasta raportista löytyy myös runsaasti vastaajien antamia ns. vapaita kommentteja asian äärellä. Raportti löytyy alta ja täältä .
[ssbp]