Blogimainonnalle ohjeistusta
Luonnos blogimainonnan ohjeistukseksi nyt kommentoitavana
23.05.2013
Asiakkuusmarkkinointiliitto on valmistellut luonnoksen ohjeistukseksi blogeissa toteutettavan mainonnan tunnistettavuudesta. Taustalla on jo pidempään jatkunut keskustelu aiheen ympärillä sekä kuluttajansuojalain säännökset.
Lopullisen ohjeistuksen tarkoituksena on luoda Suomeen yhtenäinen standardi, myös b2b-blogeihin soveltuva, siitä miten blogien yhteydessä toteutettava mainonta käytännössä tunnistettavasti näkyy blogeissa. Luonnoksessa on pyritty huomioimaan myös perusblogin lisäksi bloggaajien käyttämät muut mediat kuten mm. Facebook, Pinterest ja Twitter.
Valmistelutyössä on tutkittu paitsi kotimaista blogikenttää niin myös kansainvälistä tilannetta mm. USA, UK, Ruotsi. Alkuvaiheen luonnosta valmistelleessa pienryhmässä ovat olleet ASML:n lisäksi mukana Aller, A-Lehdet/Lily, Bonnier Publications, Sanoma Magazines ja Indiedays. Myös Kuluttajaviraston kanssa on neuvoteltu asiasta.
Luonnos on nyt avoimesti kommentoitavana. Kommentit luonnokseen pyydämme lähettämään viimeistään 19.6.2013 mennessä osoitteeseen pia( )asml.fi. Lisätietoja Jari Perko/ASML, jari( )asml.fi, 0207 699 811.
Blogimainonnan_ohjeistusluonnos