
Käytät tieteen tuottamia tutkimustuloksia useilla elämän osa-alueilla, miksi et markkinoinnissa?
Markus Kivikangas, CEO , Steinheide | 03.06.2021Haluatko eroon epävarmuudesta ja tehdä päätöksiä, joiden taustalla on yli 95 prosentin tilastollinen onnistumistodennäköisyys? No, on ilmiselvää, että kaikki haluavat, joten tässä hieman ajateltavaa. Lue lisää blogista »
Kategoriat: Analytiikka, Asiakaskokemus, Asiakasymmärrys, B2B, Brändi, Johtaminen, Luovuus, Markkinointi, Mediamainonta, Mittaaminen, Personointi, ROI, Some, Tekoäly, myynti
Mitä Lukas Hradeckýn tulisi kesän EM-kisojen rangaistuspotkutilanteissa tehdä? Oikea vastaus, ainakin datan pohjalta, on: pysyä paikallaan. Kaikkein todennäköisemmin maalivahti torjuu silloin, kun hän ei tee mitään. Mutta miksi maalivahdit sitten eivät pysy paikallaan vaan mieluummin tekevät torjuntaliikkeen? Suurin syy tälle löytyy ns. “action bias” -teoriasta – ihminen ajattelee toiminnan aina voittavan ei-toiminnan. Tähän samaan ilmiöön meistä jokainen on varmasti törmännyt myös työelämässä. Lue lisää blogista »
Kategoriat: Analytiikka, Asiakaskokemus, Asiakasymmärrys, Data, Johtaminen, Mittaaminen, Mobiili, Muutosjohtaminen, Yrityskulttuuri
Evästeet ovat tietosuojan ja regulaatiokeskustelun kuumaa ydintä. Jo ties kuinka monetta vuotta. ePrivacy-käsittelyä hidastava käsijarru on pitkälti ollut riitaisa evästedebatti. Evästekeskustelussa aivan liian vähälle huomiolle on jäänyt kauppiaan asiakasymmärrys. Saako kauppias muistaa ja ymmärtää? Lue lisää blogista »
Elvis Presley lähetti oman Cadillacinsa kiertämään Amerikkaa vuonna 1965. Se oli aikansa huipentuma megatähden suosiolla rahastamisessa. Yli puoli vuosisataa myöhemmin kerätään faneilta rahaa herättämällä henkiin heidän idoleitaan tekoälyn avulla. Mutta miten tekoälyn käyttöä pitäisi säännellä niin että se on eettisesti kestävää? Lue lisää blogista »
Maailma muuttuu jatkuvasti. Silmät ja korvat kannattaa pitää auki, jotta löytää uusia potentiaalisia asiakasryhmiä, uusia markkinoita tai uusia tarpeita, joihin tarjota jotakin uutta asiakkaille. Teoriassa uusiin markkinarakoihin viitataan termillä ”white space”. Jotta ns. valkoiset alueet, joilla ei vielä ole kilpailua, eivät jää huomaamatta, asiakasymmärrystä tulee laajentaa säännöllisesti nykyasiakkaista myös potentiaalisiin uusiin asiakasryhmiin ja markkinoihin. Lue lisää blogista »
Kategoriat: Asiakaskokemus, Asiakasymmärrys, Brändi, Data, Digitalisaatio, Markkinoinnin automaatio, Markkinointi

Asiakaskeskeinen johtaminen – mitä se vaatii ja miten se syntyy?
Toni Keskinen , Käännekohta konsultointi | 18.01.2021Markkinointijohtaja ja suunnittelijat ovat jatkuvasti tekemisissä datan ja erilaisen seurannan kanssa, minkä seurauksena heillä on paras ymmärrys asiakkaista. Tästä syystä johtuen markkinoinnin tulisi palvella koko johtoryhmää ja hallitusta asiakasymmärrystä tuottamalla ja tulkitsemalla huomattavasti laajemmin kuin markkinointiosastolle vastuutettujen kampanjoiden tai tehtävien osalta. Lue lisää blogista »
Kategoriat: Analytiikka, Asiakaskokemus, Asiakasymmärrys, Asiakkuusmarkkinointi, Brändi, Data, Digi, Johtaminen, Markkinointi, Mittaaminen

Asiakastiedon asiallista hakkerointia
Rami Meling, Business development manager , Suomen Asiakastieto | 15.12.2020Kasvuhakkerointi on kärsivällisyyslaji. Kun tekee paljon pieniä asioita hyvin, johtaa se myös isompiin ja liiketoiminnalle merkittävimpiin muutoksiin. Suosittelen kaikille lähtemistä hakkeripolulle, koska huonoimmassakin tapauksessa menettää vain aikaa. Lue lisää blogista »
Kategoriat: Analytiikka, Asiakaskokemus, Asiakasymmärrys, Data, Digi, Digitalisaatio, Johtaminen, Markkinointi, Mittaaminen, Muutosjohtaminen
Reduce. Listen. Delight. Grow. Nämä ovat koko Postin organisaation neljä ”pilaria” eli peruspe- riaatetta, joiden päälle pystymme rakentamaan mitä tahansa toimintaa. Ne ovat yksi esimerkki palvelumuotoilun sisäistä muutosta synnyttävistä työkaluista. Niiden kautta jokainen Postin työnte- kijä voi kehittää omaa tekemistään erinomaisen asiakas- ja työntekijäkokemuksen synnyttämiseksi. Lue lisää blogista »
Kategoriat: Analytiikka, Asiakaskokemus, Asiakasymmärrys, Data, Digitalisaatio, Johtaminen, Palvelumuotoilu, Verkkokauppa
ASML ja Tietosuojavastaavien Foorumi (TIFO) kysyivät tietosuojan ja liiketoiminnan ammattilaisilta terveisiä juuri aloittavalle uudelle tietosuojavaltuutetulle Anu Talukselle. Artikkelissa terveiset on tiivistetty 16 terveisen listaksi. Lue lisää blogista »
