HS:n artikkelissa kerrottiin kirkosta ison datan hyödyntäjänä. Siis what? Mistä oikein on kysymys. Monesta isosta asiasta. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Asiakaspalvelun perustehtävä on tehdä asiakkaat onnelliseksi. Yrityksen näkökulmasta tämä perustehtävä pitäisi suorittaa mahdollisimman kustannustehokkaasti. Tasapainon löytäminen asiakaspalvelun laadun ja tehokkuuden välille on polttava kysymys. Tarkoittaako parempi asiakaspalvelukokemus aina tehokkuudesta tinkimistä tai päinvastoin? Asiakaspalvelun menestystekijät- tutkimus Tutkimme vuoden 2012-2013 aikana Aalto Yliopiston kanssa asiakaspalvelun menestystekijöitä ja sitä, millä tekijöillä saav … Lue lisää blogista »
Renki, isäntä, hyyryläinen?
Journalismi kukoistaa verkossa. Verkkolehtien sivustot ovat täynnä lukijoiden sormenjälkiä ja iiriksen liikkeitä. Miljoonittain jälkiä. Dataa. Kuinka taipuu journalismi analytiikka-tangoon? Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Näkökulmia asiakaskokemuksen mittamiseen
Kari Korkiakoski ja Janne Löytänä , Futurelaboratory Oy | 03.04.2014Asiakaskokemuksen merkityksen kasvu on haastanut yritykset arvioimaan miten asiakaskokemusta ja sen kehittymistä voitaisiin mitata. Yritykset ovat uuden haasteen edessä, koska perinteiset mittaamisen rakenteet eivät enää riitä. Tässä artikkelissa nostamme esiin keskeisimpiä näkökulmia asiakaskokemuksen mittaamisesta. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Asiakaslähtöisyys on nykypäivänä monelle yritykselle liiketoiminnallisen menestyksen edellytys. Asiakastieto ja sen tehokas hyödyntäminen ovat puolestaan asiakaslähtöisyyden ytimessä. Viimeiset 15-20 vuotta asia on ollut niin vahvasti pinnalla, että toimialasta riippumatta yritykset ovat nostaneet asiakkaat strategiansa keskiöön ja panostaneet valtavasti osaamiseen, prosesseihin ja teknologiaan, joilla asiakastiedon mahdollisuudet voidaan ulosmitata. Silti yhä monissa yrityksissä asiakastiedon l … Lue lisää blogista »
Tietosuoja-asetuksesta lohkeaa
Tämänpäiväisestä mediauutisoinnista on saatu vaikutelma, että EU:n tietosuoja-asetuksesta olisi sivuston ylläpitäjille tulossa pakkosertifiointi-järjestelmä ja että tämä tulisi voimaan loppuvuonna tai ensi vuoden alussa. Asia ei ole ihan tuolla tolalla. Lue lisää blogista »
Kv. verkkokaupan kivikova polku
Viime aikoina on aivan syystä kehotettu suomalaisia lähtemään kansainvälisen verkkokaupan markkinoille ottamaan osaansa. Verkkokauppaa viennin kasvattajana on siivitetty tutkimustuloksin ja tehty vertailua eri maiden välillä. On lausuttu että satojen miljoonien asiakkaiden EU-markkinasta pienikin siivu on merkittävä osuus. On korostettu itseluottamuksen ja rohkeuden merkitystä kriittisinä muuttujina. ”Nyt on jo todella kiire”-tyyppinen mentaliteetti on asian äärellä ollut yleistä. Lue lisää blogista »
Vaikka budjetit on höylätty paperinohuiksi, asiakkuusviestintää on suunniteltava pitkällä tähtäimellä. Aina on varaa parantaa – ja saavuttaa parempia tuloksia. Siksi markkinointiviestintää tulisi testata aina tilaisuuden tullen. Lue lisää blogista »
Homo Profilus
Digitaalisuuden alati muuttuvassa aluskasvillisuudessa on pitkään aaltoillut keskustelu profiloinnista. Digikartalle kertyviä tietokertymiä käyttäjistä halutaan säännella. EU:n tietosuoja-asetusluonnos sisältää profilointia koskevan ehdotuksen. Tehdäänpä kierros lähtöruudun kautta. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Huudatko massoille vai palveletko yksilöitä? Ota data haltuusi ja ala myydä. Aivan, myydä. Markkinoinnin avainsana ei enää ole viesti, ei vaikutus, eikä edes brändi – tehokas markkinointi on hyvää palvelua, joka johtaa myyntiin. Lue lisää blogista »
