On tärkeää ymmärtää, että brändisi tai tuotteesi ei ole aina jos koskaan asiakkaasi maailman keskipisteessä. Itse asiassa, suuri osa markkinointisisällöstä nähdään häiritsevänä asiakaslähtöisessä kokemuksessa. Lue lisää blogista »

On tärkeää ymmärtää, että brändisi tai tuotteesi ei ole aina jos koskaan asiakkaasi maailman keskipisteessä. Itse asiassa, suuri osa markkinointisisällöstä nähdään häiritsevänä asiakaslähtöisessä kokemuksessa. Lue lisää blogista »
Moni markkinoija unelmoi toimintatavasta, jolla saavuttaa haluamansa kohderyhmä oikeaan aikaan, oikealla sisällöllä ja oikeassa kanavassa. Niin ja vielä siten, että toimenpide tuottaa selkeää mitattavaa lisäarvoa. Valitettavasti moni joutuu kuitenkin toteamaan, että tämä ei ole helppoa tai jopa mahdotonta. Miksi? Lue lisää blogista »
Tekoäly ja etiikka ovat vahvasti otsikoissa ja työpöydillä. Tekoälyn ja koneoppimisen on jo parin vuoden keskustelussa ollut vahvasti myös eettisestä näkökulmat. Pohdiskelun ja työn tuloksena aivan viime aikoina ovat useat yritykset julkistaneet omia periaatteitaan ja linjauksiaan. Koosteartikkeliin on otettu mukaan 9 tahon periaatteet . Lue lisää blogista »
Haluatko aikaisempaa parempia tuloksia hakukonemarkkinoinnista? Silloin vanhat konstit eivät riitä, tarvitset niiden lisäksi pussillisen uusia. Ja se pussillinen sisältää runsaasti analytiikkaa. Lue lisää blogista »
Markkinointi on aidosti käännekohdassa. Innovatiiviset teknologiat kuten tekoäly, koneoppiminen ja pilvialusta luovat uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita markkinoinnille. Lue lisää blogista »
EU:n tietosuoja-asetuksen sisältöön on tehty muutamia oikaisuluonteisia tekstimuutoksia. Muutokset on julkaistu EU:n virallisessa lehdessä. Muutoksia tehtiin yhteen resitaaliin ja 15 artiklaan. Blogissa on avattu selkeästi muutosten sisältö (=eipä ihmeempää). Lue lisää blogista »
Digimainoksessa voi virittää vaikka mitä, luoda keinomaailmoja, outoja, erikoisia kiehtovia kokemuksia ja sisältöjä. Mutta kun kädessä oleva printti alkaa aidosti elää niin kuin ei koskaan ennen niin siinäkin on oma vinha tehonsa ja tenhonsa. Printtimainos on toiminutkin mm. raskaustestinä ja oluen viilentäjänä. Lue lisää blogista »
Ruisrock kokeili viime jo ”kaudella” ensimmäistä kertaa videoanalytiikkaa festivaalivieraiden tunnetilojen analysoimiseksi. Tuloksena avautui kävijöiden tunneskaalasta tarkkaa dataa, joka toi täysin uuden tason tulevien festivaalien suunnitteluun ja asiakkaiden ymmärtämiseen. Lue lisää blogista »
Olemme viimeisen viiden vuoden aikana yrittäneet tutkia yrityksiä, joilla on kosmisen kova kiinnipito asiakkaisiinsa ja samaan aikaan kova kasvu. Yhteistä useille näistä yrityksistä on asiakkaittensa hyvä tunteminen ja aito välittäminen, tai ainakin välittämisen tunteen luominen. Lue lisää blogista »