ASML:n uusi jäsen VibeVision esittäytyy
03.06.2019
VibeVision Oy – Asiakaskokemus on tunnetta, me mittaamme sitä
Tunteet vaikuttavat päätöksentekoon ja käyttäytymiseemme enemmän kuin mikään muu ja mistä tahansa kokemuksesta yli puolet on tunnetta. Kuitenkin yritykset keskittyvät asiakaskokemuksen mittareilla useimmiten vain tyytyväisyyteen. Tunteet jättävät meihin voimakkaan muistijäljen ja erilaiset tunteet vaikuttavat eri tavoin ostohalukkuuteemme, suositeltavuuteen tai sitoutumiseemme. Jo pitkään on tiedetty, että tyytyväinen asiakas on kannattava asiakas, mutta tunnetasolla sitoutunut asiakas on vielä 50% kannattavampi!
Tunnistamme tunteet, syyt niiden takana ja linkitämme tämän osaksi liiketoiminnan kehitystä
VibeVision® on yliopistoyhteistyössä kehitetty sähköinen työkalu tunnekokemuksen mittaamiseen ja analysointiin. Työkalun avulla on mahdollista mitata tunteet oikea-aikaisesti ja helposti.
”Tunnetiedon liittäminen osaksi liiketoiminnan kehittämistä mahdollistuu, kun pääsemme tarkastelemaan korrelaatioita esimerkiksi ostamisen todennäköisyyden tai vaikkapa NPS:n kanssa. Näin tunnetieto ei jää vain irralliseksi nice to know -informaatioksi vaan se saadaan aidosti valjastettua yrityksen kilpailukykytekijäksi ja mittaamisen hyödyt selkeiksi”, sanoo VibeVisionin toimitusjohtaja Julia Flovén.
Integroitavuus CRM -järjestelmiin ja automaatio on tietenkin tätä päivää ja VibeVision yhdistyykin saumattomasti osaksi asiakaspolkua, oli kohtaaminen sitten fyysinen tai digitaalinen.
”Kyllä, kuulostaa helpolta! Ja me, tekoälyllä höystettynä, olemme täällä tekemässä siitä vieläkin helpompaa!”