Asiakastiedon merkityksen kasvu, sosiaalisen tiedon vahva hyödyntäminen, markkinoinnin automatisointi, big data-konseptit, reaaliaikainen markkinointi ja dialogi. Kaikki nämä tapahtuvat IT:n avulla ja Gartner ennustaakin Forbesin artikkelissa, että vuonna 2017 markkinointi kuluttaa enemmän rahaa IT:hen kuin IT. ”CMOs will spend more on IT than CIOs Do”. Markkinointi on jo nyt merkittävä IT-rahan käyttäjä ja markkinoinnin teknologiavetoisuuden kasvaessa kasvu vain jatkuu. Erilaiset markkinointi … Lue lisää »
Äskettäisen tutkimuksen mukaan kokemuksellinen palkitseminen kanta-asiakaskonsepteissa on edelleen kasvussa. VIPdesk tutki USA:n lojaliteettiohjelmien tarjoajien aikeita vuodella 2012 ja yli 50 % i vastajista kertoi lisäävänsä kokemuksellista palkitsemista tulevana vuonna, nyt 30 %:lla on sitä. Kokemuksellinen palkitseminen koettiin olennaiseksi asiakkaiden sitouttamisen kasvattamisessa. Suosituimat kategoriat tämän lajin palkitsemisessa olivat matkustaminen/elämystapahtumat (28%), ruoka- & … Lue lisää »
Bangorin yliopisto ja Millward Brown tutkivat suoramainonnan ja digitaalisen markkinoinnin vaikutuksia lukijoiden aivojen fMRI-skannauksella. Tulokset näyttivät, että printtisuora aiheuttaisi enemmän emotionaalista käsittelyä aivoissa kuin digitaalinen. Tutkimuksessa tarkkailtiin miten aivojen eri alueet reagoivat eri tavoin aineiston vaihtuessa digitaalisesta printtiin. Digitaalinen ja printti aiheuttivat aivojen eri osissa voimakkuudeltaan ja laajuudeltaan erilaisia reaktioita. Mittaukset osoi … Lue lisää »
