Monipuolisesti henkilökohtaista palvelua ja sähköistä dialogia yhdistelevät yritykset ovat valloittaneet suomalaisten sydämet. Suomalaiset asiakkaat haluavat saada palvelua mieluisessa kanavassa itselle sopivaan aikaan. Varsinkin pankit, verkkokaupat, rahapeliyhtiöt ja valokuvapalvelut osaavat luoda asiakasuskollisuutta, kertoo vuosittainen laaja Asiakkuusindeksi-tutkimus. Nyt neljättä kertaa toteuteussa Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa yritykset laitettiin paremmuusjärjestykseen asiakasuskollisuu … Lue lisää »
Suomalaisista 67 prosenttia pitää liikkuvaa kuvaa, videota parhaana tapana välittää viestejä. Suurissa asutuskeskuksissa luku nousee 70 prosenttiin ja pienemmillä paikkakunnilla videon paremmuuteen uskoo 61 prosenttia. Tutkimuksessa näytettiin sama viesti kolmella eri tavalla. Kuvan ja äänen yhdistelmään uskoi 21 prosenttia vastaajista ja pelkän kuvanvoimaan neljä prosenttia. Luvut ilmenevät tällä viikolla julkaistusta TNS Gallupin tekemästä tutkimuksesta, johon vastasi 1085 suomalaista ikäryhmä … Lue lisää »
USA:n viranomainen FTC julkisti 26.3. uuden tietosuojaraportin, jossa se lataa pöytään entistä enemmän painetta mainosverkkotoiminnan keskitettyyn Do-Not-Track ratkaisuun. Raportissa lähdetään siitä, että nykyiset toimet eivät siitä ja että lopullisena maalina on keskitetty selainpohjainen Do-Not-Track –toiminne. FTC:n johtaja Jon Leibowitz tiivisti viranomaisen näkemyksen seuraavasti: “Your computer is your property, no one has the right to put anything on it that you don’t want”. Raportissa kä … Lue lisää »
Display-mainonnan näkymättömiin jäämisestä on jatkuvasti enemmän tietoa ja nyt taas julkistettiin uutta dataa. Adsafe tutki laajasti display-mainonnan näkyvyyttä joulukuun 2011 verkkomainonnasta. Tulosten mukaan yli 38% display-mainonnasta verkossa ei koskaan päätynyt käyttäjien näkyville. Alle 0,5 sekunnin näkymiset laskettiin ”näkymättömiin”. Tutkimuksessa Adsafe analysoi yli miljoona näyttöä (impressiota) päivässä. Tulokset olivat samansuuntaisia kuin comScoren tammikuiset luvut, joissa kohte … Lue lisää »
Target Marketingin tutkimuksen mukaan uusasiakashankinnassa osoitteellinen suoramainonta on vahva ROI-generaattori , sen nimesi parhaaksi ROI-lähteeksi 34% haastatelluista b2c-markkinoijista. Seuraavat tulivat sähköposti 25%, SEM 10%, affiliate-markkinointi 8% ja loput 23 % markkinoijista nimesi muita medioita. Asiakaspysyvyysaktiviteettien osalta parhaaksi nimettiin myös osoitteellinen suora 37%, sen jälkeen tuli sähköposti 31%, puhelinkontaktointi 7%, ja some 6%. Printtisuoran personoidaan ja … Lue lisää »
Tulevaisuudessa arvosi markkinoilla voi muodostua ei pelkästään sen perusteella kuka olet, vaan myös sen perusteella kenet tunnet. Ei ole täysin mahdotonta, että tulevaisuudessa päätös siitä, kenelle myönnetään etuja, lainoja tai luottokortteja perustuu asiakkaan oman historian ja käyttäytymisen lisäksi myös siihen, ketä tämän sosiaaliseen verkostoon kuuluu. Eikä vain tulevaisuudessa – tämä on joillekin todellisuutta jo tänään. Sosiaalista mediaa hyväksikäyttäen luottokelpoisuuden selvittäminen … Lue lisää »
Reilu vuosi sitten nousi kohua ja keskustelua f-commercesta, mahdollisuudesta integroida verkkokauppa saumattomasti Facebookiin ja tätä kautta vauhdittaa verkkokauppaa sosiaalisuuden kokonaisvaltaisella hyödyntämisellä. Monet toimijat lähtivätkin kokeilemaan Facebookia suorana myynti- ja kauppakonseptina. Viime aikoina monet toimijat ovat kuitenkin hiljakseen laittaneet lappua luukulle, eli ovat melko nopeasti luopuneet konseptistaan. EI SIJAA OSTOPROSESSILLE? Bloomberg kertoo usean USA:laisen t … Lue lisää »
EU:n komissio on esitellyt ehdotustaan EU:n tietosuoja-asetukseksi mainostaen sen olevan jopa EU:n talouden uusi nostaja ja veturi. Itse ehdotus puhuu kuitenkin toista, tummaa kieltään. EU hautoo povellaan raskasta uutta sääntelyä. Oheinen ASML:n toimitusjohtaja Jari Perko artikkeli on julkaistu Kauppalehden Debatti-palstalla 6.3.2012. “Tulossa Musta Joutsen? Musta Joutsen tarkoittaa tilannetta, jossa tekemisen tuloksena syntyy muuta kuin suunniteltua. Esimerkkejä ovat it-investoinnit, joiden se … Lue lisää »
Suomalaiset ostivat viime vuonna verkosta tavaroita ja palveluita yhteensä yli 10 miljardilla eurolla. Kasvua edellisvuodesta kertyi 10 prosenttia. Verkkokauppa vähittäiskaupan tuotteilla kasvoi koko verkkokauppaa nopeammin. Verkko-ostamisesta on tullut yhä suositumpaa. Asiakkuusmarkkinointiliiton, Kaupan liiton ja TNS Gallupin tuoreen Verkkokauppatilaston mukaan suomalaiskuluttajien käymän verkkokaupan arvo kipusi viime vuonna 10,1 miljardiin euroon. Lukuun sisältyvät verot ja toimituskustannuk … Lue lisää »
