Markkinajohtajana Freebo on toimialan suunnannäyttäjiä: tyytyväinen asiakas on tekemisen laadun tärkein mittari. Freebo tekee aurinkosähkön tuottamisesta helppoa, luotettavaa ja vaivatonta. Ilmastonmuutoksen hillitseminen on Freebon liiketoimintaa. Toiminnan keskiössä on vastuullisuus. Freebo auttaa kuluttajia kohtaamaan tulevaisuuden kestävillä ratkaisuilla. Lue lisää »
VTT on visionäärinen tutkimus-, kehitys- ja innovaatiokumppani. Se tarttuu globaaleihin haasteisiin ja luo niistä kestävän kasvun mahdollisuuksia. VTT auttaa yhteiskuntaa kehittymään ja yrityksiä kasvamaan teknologisten innovaatioiden avulla – ajattelemalla beyond the obvious. Sillä on yli 75 vuoden kokemus huippututkimuksesta ja tieteeseen perustuvista tuloksista. VTT:n liikevaihto ja liiketoiminnan muut tuotot ovat 268 miljoonaa euroa. VTT luo vaikuttavuutta, kun innovaatiot ja liiketoiminta k … Lue lisää »
Asiakkuusindeksi 2019 -tutkimuksen tulosjulkistuksessa asiakaskokemus-indeksissä ykköseksi nousi Aurinkomatkat pistein 83,2. Toiselle sijalle ylsi Musti ja Mirri (81,2) ja kolmanneksi tuli Yliopiston Apteekki (79,5). Kärkikolmikko pysyi samana kuin viime vuonna, mutta järjestys muuttui. Asiakasuskollisuutta kartoittavan indeksin ykkönen oli IKEA pistein 73,9, kakkosena HSL (72,6) ja kolmantena oli OP (71,8). Lue lisää »
Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) suoramyyntigaalassa viime perjantaina palkittiin alan parhaat tekijät: vuoden suoramyyntiyritys ja Suomen parhaat suoramyyjät sekä jaettiin elämäntyöpalkinto (Lifetime Achievement Award). Lue lisää »
Vuosikirjassa 2020 on asiantuntija-artikkeleiden lisäksi totuttuun tapaan laaja yritys-, palvelu- ja henkilöhakemisto. Kirja on mainosrahoitteinen, joten asiantuntija-artikkelit julkaisemme veloituksetta, mutta toisaalta kirjoittajapalkkioita emme myöskään maksa. Asiakkuusmarkkinoinnin mediakokonaisuus: painettu vuosikirja, responsiivinen verkkopalvelu ja uutiskirjeet tarjoavat oivan mahdollisuuden ASML-jäsenyrityksille lisätä tietoisuutta palveluistaan ja myydä enemmän. Lue lisää »
Growth Tribe Academyssä työskentelee Euroopassa noin 100 kasvun ammattilaista, joiden osaamisalueita ovat mm. kasvuhakkerointi, tekoäly ja data-analytiikka. Näitä kyvykkyyksiä GTA on kouluttanut yrityksille kuten Visma, Fonecta, OP, Fazer ja TomTom. Suomessa GTA on ollut läsnä jo vuoden päivät. Tiimiin kuuluu Matias Koskinen ja Anssi Rantanen Lue lisää »
Loistosäässä viime torstaina pelatun ASML-Golfin voittajina tuulettivat Gustav Bergström (Kotimaan Energia) ja Miika Toivanen (Fortum). Energinen pelipari jätti viiden bogipisteen päähän kakkostilalle kammenneet Pasi Tammisen ja Tero Oinosen Tamminen Oy:stä. Tasapistein heidän kanssaan kolmanneksi taisteli Timo Arvonen (Veikkaus) ja Juhani Kiiskinen (Drumsö Brand Machine). Lue lisää »
Viime vuonna suoramyyntiyritykset myivät kuluttajille Suomessa yli 151 miljoonaa eurolla ja EU-maissa lähes 30 miljardilla eurolla. Tiedot käyvät ilmi alan kattojärjestön WFDSA:n (World Federation of Direct Selling Association) yhdessä kunkin maan toimialajärjestön kanssa toteuttamasta selvityksestä. Lue lisää »
Puhelinmyyntiä koskevat kuluttajien yhteydenotot kuluttajaviranomaisille ja kuluttajaneuvojille ovat laskussa. Tämä ilmenee Asiakkuusmarkkinointiliiton vertailusta jossa viranomaistilastojen yhteydenottolukuja tammi-huhtikuulta 2019 on verrattu vuoden 2018 vastaavaan ajanjaksoon. Lue lisää »
Tunteet vaikuttavat päätöksentekoon ja käyttäytymiseemme enemmän kuin mikään muu ja mistä tahansa kokemuksesta yli puolet on tunnetta. Kuitenkin yritykset keskittyvät asiakaskokemuksen mittareilla useimmiten vain tyytyväisyyteen. VibeVision® on yliopistoyhteistyössä kehitetty sähköinen työkalu tunnekokemuksen mittaamiseen ja analysointiin ja sen avulla on mahdollista mitata tunteet oikea-aikaisesti ja helposti. Lue lisää »
