Asiakkuusmarkkinointiliitto (ASML) on selvittänyt asiakkaiden harjoittamaa häirintää puhelin- ja chat-asiakaspalvelussa. Aikaisemmin asiakkaiden harjoittamaa häirintää ja häiriökäyttäytymistä on tutkittu lähinnä fyysisissä asiointi- ja palvelupisteissä. Lue lisää »
S-pankilla uskollisimmat asiakkaat, Mustilla ja Mirrillä paras asiakaskokemus.Tämän vuoden tutkimus paneutui myös asiakkaiden kokemuksiin yritysten toiminnasta koronakriisin aikana: suomalaiset kuluttajat arvostavat yritysten koronatoimia. Mielenkiintoinen havainto on, että Pohjoismaihin tuloa virittävä Amazon on tutkimuksessa keskikastia suomalaisiin kaupan toimijoihin verrattuna niin asiakaskokemuksen kuin asiakasuskollisuuden suhteen. Lue lisää »
Uusi tutkimus paljastaa suomalaisten kuluttajien suhteen logistiikka-alan brändeihin olosuhteissa, joita leimaavat koronaepidemia ja verkkokaupan kova kasvu. Lue lisää »
Suoramyyntiyritysten vähittäismyynnin arvo kuluttajille oli 137 miljoonaa euroa viime vuonna Suomessa, ja niillä oli tämän vuoden alussa yhteensä yli 65 000 suoramyyjää. Lue lisää »
ASML:n vuosikokouksessa Keskon Toni Jarimo (Director, Marketing and Web Analytics) valittiin hallituksen puheenjohtajaksi ja A-lehtien kuluttajamyynnistä vastaava johtaja Oili-Kalm Parantainen hallituksen varapuheenjohtajaksi. Uusina hallituksen jäseninä aloittavat Pekka Litmanen (Asiakkuusjohtaja, SOK) ja Saara Pietilä (Head of Marketing Services, Posti). Lue lisää »
Miten korona vaikuttaa markkinointibudjetteihin tänä vuonna? Suomi ja Ruotsi: samassa vai eri veneessä? Mitkä ovat yritysten tärkeimmät prioriteetit tällä hetkellä? Mitkä ovat koronan vaikutukset markkinointihenkilöstöön? Markkinoinnin 3 tärkeintä tavoitetta kriisin keskellä? Kanavakohtaiset panostukset: nousussa, laskussa ja ennallaan? Lue lisää ja löydä vastaukset tutkimusraportista »
Uusi tutkimus paljastaa brändien vaikutukset kuluttajien tunteisiin ja käyttäytymiseen. ”Brändien emotionaalinen arvo” -tutkimus avaa rikkaan näkymän kuluttajien tunteisiin brändejä kohtaan. Tulokset läpivalaisevat uudella tavalla inhimillisiä kokemuksia, merkityksiä, käyttäytymistä, sitoutumista ja kilpailua. Lue lisää »
Millaista on johtaminen palveluammattina? Asiakaskokemus vai henkilöstökokemus edellä? Miten asiakkaan ääni saadaan kuuluviin investointeja mietittäessä? Asiakaskeskeinen johtaminen – mitä se vaatii ja miten se syntyy? Miten saadaan takaraivon tuulikaapista apua luovuuden kriisiin? Miten hyödynnät dataa ihmisiä inspiroivalla tavalla? Kuka söi evästeesi? Myynnin ja markkinoinnin pitkäaikaisen seurustelusuhteen vakinaistaminen: tekoäly pappina? Muun muassa näihin kysymyksiin löydät vastuksen Asiak … Lue lisää »
SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. Sen tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakaskokemus sekä luoda kukoistavia naapurustoja, joissa ihmiset voivat hyvin. SATO rakennuttaa, ostaa ja korjaa kaupunkikoteja, joissa asiakkaiden on turvallista, huoletonta ja mukavaa asua. Se kehittää monipuolisia asumisratkaisuja erilaisiin asumistarpeisiin sekä tuottaa asiakkaille arkea helpottavia etuja ja elämyksiä. Palvelulupaus on: Koti kuten haluat. Lue lisää »
Leadcloud tarjoaa helppokäyttöisiä työkaluja ja keskittynyttä osaamista kohderyhmien ostamiseen ja päivittämiseen muun muassa myynti-, markkinointi- ja tutkimuskäyttöön. Lue lisää »
