”Kuluttaja tekee entistä enemmän päivittäisiä päätöksiä oman datansa jakamisesta. Jotta kuluttaja voi tehdä nämä päätökset, tulee hänellä olla hyvä ymmärrys datan jakamisen kautta saamastaan hyödystä. ASML tulee entisestään edistämään vastuullista, kuluttajalle ja yhteiskunnalle arvoa kasvattavaa datankäyttöä”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Toni Jarimo. Lue lisää »
Koronapandemia on kohdellut eri tavoin toimialoja, mikä näkyi myös Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) suomalaisten kuluttajayritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta luotaavassa Asiakkuusindeksi 2021 -tutkimuksessa, jossa vastaajina olivat yritysten aktuaaliset asiakkaat. Asiakkuusindeksi-tutkimus on toteutettu vuodesta 2009 lähtien. Asiakaskokemus-indeksin kärjessä uutta ja vanhaa Paras asiakaskokemus on Alkolla, kakkossijalla on Yliopiston Apteekki ja kolmantena Musti ja Mirri. Alko o … Lue lisää »
Suomessa toimivien suoramyyntiyritysten vähittäismyynnin arvo kuluttajille oli arviolta 125 miljoonaa euroa viime vuonna. Tieto käy ilmi alan kattojärjestön WFDSA:n (World Federation of Direct Selling Association) yhdessä kunkin maan toimialajärjestön kanssa toteuttamasta selvityksestä. Suomen ko. toimialajärjestö on Asiakkuusmarkkinointiliitto (ASML). ”Monet suoramyyntiyritykset ovat jo vuosia investoineet digitaalisiin palveluihin. Ilman panostuksia digipalveluihin koronavuosi olisi saattanut … Lue lisää »
ASML:n vuosikokous valitsi liiton hallitukseen eilen viisi uutta jäsentä. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Keskon Toni Jarimo (Director, Loyalty Concept and Communications) ja varapuheenjohtajana A-lehtien kuluttajamyynnin johtaja Oili Kalm-Parantainen. Lue lisää »
Asiakkuusmarkkinointiliitto (ASML) on selvittänyt asiakkaiden harjoittamaa häirintää puhelin- ja chat-asiakaspalvelussa. Aikaisemmin asiakkaiden harjoittamaa häirintää ja häiriökäyttäytymistä on tutkittu lähinnä fyysisissä asiointi- ja palvelupisteissä. Lue lisää »
S-pankilla uskollisimmat asiakkaat, Mustilla ja Mirrillä paras asiakaskokemus.Tämän vuoden tutkimus paneutui myös asiakkaiden kokemuksiin yritysten toiminnasta koronakriisin aikana: suomalaiset kuluttajat arvostavat yritysten koronatoimia. Mielenkiintoinen havainto on, että Pohjoismaihin tuloa virittävä Amazon on tutkimuksessa keskikastia suomalaisiin kaupan toimijoihin verrattuna niin asiakaskokemuksen kuin asiakasuskollisuuden suhteen. Lue lisää »
Uusi tutkimus paljastaa suomalaisten kuluttajien suhteen logistiikka-alan brändeihin olosuhteissa, joita leimaavat koronaepidemia ja verkkokaupan kova kasvu. Lue lisää »
Suoramyyntiyritysten vähittäismyynnin arvo kuluttajille oli 137 miljoonaa euroa viime vuonna Suomessa, ja niillä oli tämän vuoden alussa yhteensä yli 65 000 suoramyyjää. Lue lisää »
ASML:n vuosikokouksessa Keskon Toni Jarimo (Director, Marketing and Web Analytics) valittiin hallituksen puheenjohtajaksi ja A-lehtien kuluttajamyynnistä vastaava johtaja Oili-Kalm Parantainen hallituksen varapuheenjohtajaksi. Uusina hallituksen jäseninä aloittavat Pekka Litmanen (Asiakkuusjohtaja, SOK) ja Saara Pietilä (Head of Marketing Services, Posti). Lue lisää »
Miten korona vaikuttaa markkinointibudjetteihin tänä vuonna? Suomi ja Ruotsi: samassa vai eri veneessä? Mitkä ovat yritysten tärkeimmät prioriteetit tällä hetkellä? Mitkä ovat koronan vaikutukset markkinointihenkilöstöön? Markkinoinnin 3 tärkeintä tavoitetta kriisin keskellä? Kanavakohtaiset panostukset: nousussa, laskussa ja ennallaan? Lue lisää ja löydä vastaukset tutkimusraportista »
