Asma-blogissa

Tunteet ohjaavat käyttäytymistämme myös digimaailmassa – Miten tunteita voisi mitata?
Heidi Kock , Haaga-Helia | 05.04.2019Tunnetekoälylle keksitään koko ajan lisää soveltamisaloja. Rattiraivoa ennakoivat autot voivat estää vaaratilanteita, lääkäri pystyy havaitsemaan masennuspotilaan itsetuhoisuuden, mobiilipelejä voi räätälöidä pelaajan tunnekokemuksen mukaan tai palvelurobotit voivat vanhainkodeissa reagoida myös tunnetasolla vanhusten puheisiin. Tunnetekoäly ei korvaa tunneälykästä ihmistä, mutta sen avulla voidaan inhimillistää teknologiaa. Lue lisää blogista »
Suomalaisista 74 prosenttia suhtautuu mainontaan myönteisesti tai neutraalisti, naiset suhtautuvat mainontaan miehiä hieman myönteisemmin. Yli puolet (52%) kokee mainonnan olevan mukana luomassa talouskasvua. Lue lisää »
Asma-blogissa
Uusi laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta 306/2019 astuu voimaan 1.4.2019. Lailla on tarkoitus edistää digitaalisten palvelujen tietoturvallisuutta, sisällön saavutettavuutta, saatavuutta ja parantaa palvelujen laatua. Lisäksi tarkoituksena on edistää digitaalisten palvelujen yhdenvertaisia käyttömahdollisuuksia. Tällä lailla pannaan täytäntöön myös EU:n saavutettavuusdirektiivi (2016/2102). Vaatimukset koskevat digitaalisten palveluiden toimintavarmuutta, ymmärrettävyyttä, havaittavuutta … Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Miksi kukaan ei spekuloi AliExpressin (sehän saattaisi romahduttaa hinnat monessa tuotekategoriassa) tulosta Suomeen? Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Jos asiakas käyttää jatkuvasti joukkoliikennettä, niin miksi hänen pitäisi ostaa lippu vaikkapa kerran kuussa? Eihän Spotify–tilaustakaan tehdä aina kuukaudeksi kerrallaan, vaan asiakas haluaa vaivattomasti nauttia palvelun tuomasta hyödystä. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Sähköpotkulautojen sovelluspohjainen vuokraustoiminta alkaa Helsingissä. Näiden scootereiden vuokraustoiminta on USA:ssa kohdannut tyypillisiä uuden ja disruptoivan liiketoiminnan haasteita erityisesti regulaatiorajapinnassa. Blogiartikkeliin koostettu tätä koskevaa saagaa USA:n eri kaupungeista. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Kilpailu kiristyy ja taistelu kuluttajien kukkaron herruudesta on kovaa sekä kivijalkamyymälöissä että verkkokaupassa. Kilpailuedun voi kuitenkin saavuttaa niinkin itsestään selvällä asialla kuin vastaamalla asiakkaan tarpeeseen henkilökohtaisella palvelulla. Motomaatti-palvelupiste on esimerkki yksinkertaisesta, asiakasta auttavasta palvelukonseptista. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Digitalisaatio ja digimurros etenee kovaa vauhtia. Verkkokauppamarkkina kasvaakin Suomessa selvästi nopeammin kuin muu talous. Paytrailin ”Verkkokauppa Suomessa 2018” tutkimuksen mukaan Suomen kuluttajaverkkokaupan markkinan koko viime vuonna oli 12,2 miljardia euroa. Kasvua edelliseen vuoteen verrattuna oli yhteensä 18 %. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Uuden ajan asiantuntijuus on asiakkaantuntijuutta
Henna Koski, asiakkuuspäällikkö , S-Pankki | 15.02.2019Pankkiala elää yhtä historiansa suurimmista murroskausista, kun muiltakin toimialoilta tuttu digitalisaatio jyllää ja asiakkaiden tapa käyttää palveluita muuttuu. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Vaikuttajamarkkinointi kehittyy Suomessa: Näistä eväistä on hyvä vaikuttajayhteistyö tehty
Heli Ruotsalainen, Director of Social & PR , Dentsu Aegis Network | 08.02.2019Mistä hyvä vaikuttajamarkkinointi on tehty? Mitä tulemme näkemään vaikuttajamarkkinoinnin saralla seuraavaksi? Mihin neljään luokkaan vaikuttajat voidaan jakaa Suomessa? Vastaukset blogissamme »