EU:n komissio on esitellyt ehdotustaan EU:n tietosuoja-asetukseksi mainostaen sen olevan jopa EU:n talouden uusi nostaja ja veturi. Itse ehdotus puhuu kuitenkin toista, tummaa kieltään. EU hautoo povellaan raskasta uutta sääntelyä. Oheinen ASML:n toimitusjohtaja Jari Perko artikkeli on julkaistu Kauppalehden Debatti-palstalla 6.3.2012. “Tulossa Musta Joutsen? Musta Joutsen tarkoittaa tilannetta, jossa tekemisen tuloksena syntyy muuta kuin suunniteltua. Esimerkkejä ovat it-investoinnit, joiden se … Lue lisää »
Suomalaiset ostivat viime vuonna verkosta tavaroita ja palveluita yhteensä yli 10 miljardilla eurolla. Kasvua edellisvuodesta kertyi 10 prosenttia. Verkkokauppa vähittäiskaupan tuotteilla kasvoi koko verkkokauppaa nopeammin. Verkko-ostamisesta on tullut yhä suositumpaa. Asiakkuusmarkkinointiliiton, Kaupan liiton ja TNS Gallupin tuoreen Verkkokauppatilaston mukaan suomalaiskuluttajien käymän verkkokaupan arvo kipusi viime vuonna 10,1 miljardiin euroon. Lukuun sisältyvät verot ja toimituskustannuk … Lue lisää »
Asiakastiedon merkityksen kasvu, sosiaalisen tiedon vahva hyödyntäminen, markkinoinnin automatisointi, big data-konseptit, reaaliaikainen markkinointi ja dialogi. Kaikki nämä tapahtuvat IT:n avulla ja Gartner ennustaakin Forbesin artikkelissa, että vuonna 2017 markkinointi kuluttaa enemmän rahaa IT:hen kuin IT. ”CMOs will spend more on IT than CIOs Do”. Markkinointi on jo nyt merkittävä IT-rahan käyttäjä ja markkinoinnin teknologiavetoisuuden kasvaessa kasvu vain jatkuu. Erilaiset markkinointi … Lue lisää »
Äskettäisen tutkimuksen mukaan kokemuksellinen palkitseminen kanta-asiakaskonsepteissa on edelleen kasvussa. VIPdesk tutki USA:n lojaliteettiohjelmien tarjoajien aikeita vuodella 2012 ja yli 50 % i vastajista kertoi lisäävänsä kokemuksellista palkitsemista tulevana vuonna, nyt 30 %:lla on sitä. Kokemuksellinen palkitseminen koettiin olennaiseksi asiakkaiden sitouttamisen kasvattamisessa. Suosituimat kategoriat tämän lajin palkitsemisessa olivat matkustaminen/elämystapahtumat (28%), ruoka- & … Lue lisää »
Bangorin yliopisto ja Millward Brown tutkivat suoramainonnan ja digitaalisen markkinoinnin vaikutuksia lukijoiden aivojen fMRI-skannauksella. Tulokset näyttivät, että printtisuora aiheuttaisi enemmän emotionaalista käsittelyä aivoissa kuin digitaalinen. Tutkimuksessa tarkkailtiin miten aivojen eri alueet reagoivat eri tavoin aineiston vaihtuessa digitaalisesta printtiin. Digitaalinen ja printti aiheuttivat aivojen eri osissa voimakkuudeltaan ja laajuudeltaan erilaisia reaktioita. Mittaukset osoi … Lue lisää »