USA:n DMA:n vuosittaisessa Response Rate –raportissa oli nyt mukana ensimmäistä kertaa myös sähköpostisuora ja displaymainonta. Vaikka perinteisten suorakanavien tehot ovat pudonneet noin neljänneksen vuosikymmenessä, ne ovat kuitenkin pitäneet hyvin pintansa digikanaviin verrattuna. Tutkimustulosten mukaan tehokkaimmat kontaktointikanavat nykyiseen asiakaskantaan ovat puhelin (13% response rate), katalogi (4,3%), suurikokoinen printtisuora (4%) , normaalikokoinen printtisuora (3,4%) ja sähköpos … Lue lisää »
WP 29 julkisti kesäkuun alkupuolella uuden kantansa evästeisiin. Kantaa otetaan ns. cookie-artiklan (Directive 2009/136/EC, 5.3) tulkintaan jakamalla evästeet kahteen leiriin ”hyvät ja pahat” –hengessä. Ensimmäiseen ryhmään kuuluvat evästeet, joiden käyttö ei edellytä suostumusta. Näitä ovat kannanoton mukaan: 1. User input cookies (session-id), for the duration of a session or persistent cookies limited to a few hours in some cases. 2. Authentication cookies, used for authenticated services, f … Lue lisää »
ASML:n toimitusjohtaja Jari Perkon integroidun markkinoinnin kentällä kaasuttava kolumni on julkaistu Print&Media-lehden kesäkuun numerossa (5/2012) Markkinoinnin ja asiakkuudenhallinnan keskusteluissa on viime vuosina ollut leimaa antavaa listata katoavia tai häviäviä markkinointimedioita ja kanavia. Markkinointi itsessäänkin on reippaasti julistettu kuolleeksi useammankin ajattelijan toimesta. Henkensä heittäneeksi markkinointi on aika liikkuvainen ja vetreässä vedossa. Koskaan ei ole ollu … Lue lisää »
Markkinointiviestintäpanostukset olivat vuonna 2011 Suomessa 3,385 miljardia euroa. Investoinnit kasvoivat 4,1 % edellisvuoteen nähden. Mukaan on laskettu panostukset sekä varsinaiseen mediamainontaan että laajasti muuhun markkinointiviestintään. Eniten kasvoivat mm. osoitteeton suoramainonta, radiomainonta, verkkomainonta, mobiili- ja sähköpostimarkkinointi sekä markkinointiviestinnän suunnittelu. Tiedot perustuvat mainosalan järjestöjä edustavan Mainonnan Neuvottelukunnan TNS Gallupilla teettä … Lue lisää »
Monipuolisesti henkilökohtaista palvelua ja sähköistä dialogia yhdistelevät yritykset ovat valloittaneet suomalaisten sydämet. Suomalaiset asiakkaat haluavat saada palvelua mieluisessa kanavassa itselle sopivaan aikaan. Varsinkin pankit, verkkokaupat, rahapeliyhtiöt ja valokuvapalvelut osaavat luoda asiakasuskollisuutta, kertoo vuosittainen laaja Asiakkuusindeksi-tutkimus. Nyt neljättä kertaa toteuteussa Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa yritykset laitettiin paremmuusjärjestykseen asiakasuskollisuu … Lue lisää »
Suomalaisista 67 prosenttia pitää liikkuvaa kuvaa, videota parhaana tapana välittää viestejä. Suurissa asutuskeskuksissa luku nousee 70 prosenttiin ja pienemmillä paikkakunnilla videon paremmuuteen uskoo 61 prosenttia. Tutkimuksessa näytettiin sama viesti kolmella eri tavalla. Kuvan ja äänen yhdistelmään uskoi 21 prosenttia vastaajista ja pelkän kuvanvoimaan neljä prosenttia. Luvut ilmenevät tällä viikolla julkaistusta TNS Gallupin tekemästä tutkimuksesta, johon vastasi 1085 suomalaista ikäryhmä … Lue lisää »
USA:n viranomainen FTC julkisti 26.3. uuden tietosuojaraportin, jossa se lataa pöytään entistä enemmän painetta mainosverkkotoiminnan keskitettyyn Do-Not-Track ratkaisuun. Raportissa lähdetään siitä, että nykyiset toimet eivät siitä ja että lopullisena maalina on keskitetty selainpohjainen Do-Not-Track –toiminne. FTC:n johtaja Jon Leibowitz tiivisti viranomaisen näkemyksen seuraavasti: “Your computer is your property, no one has the right to put anything on it that you don’t want”. Raportissa kä … Lue lisää »
Display-mainonnan näkymättömiin jäämisestä on jatkuvasti enemmän tietoa ja nyt taas julkistettiin uutta dataa. Adsafe tutki laajasti display-mainonnan näkyvyyttä joulukuun 2011 verkkomainonnasta. Tulosten mukaan yli 38% display-mainonnasta verkossa ei koskaan päätynyt käyttäjien näkyville. Alle 0,5 sekunnin näkymiset laskettiin ”näkymättömiin”. Tutkimuksessa Adsafe analysoi yli miljoona näyttöä (impressiota) päivässä. Tulokset olivat samansuuntaisia kuin comScoren tammikuiset luvut, joissa kohte … Lue lisää »
Target Marketingin tutkimuksen mukaan uusasiakashankinnassa osoitteellinen suoramainonta on vahva ROI-generaattori , sen nimesi parhaaksi ROI-lähteeksi 34% haastatelluista b2c-markkinoijista. Seuraavat tulivat sähköposti 25%, SEM 10%, affiliate-markkinointi 8% ja loput 23 % markkinoijista nimesi muita medioita. Asiakaspysyvyysaktiviteettien osalta parhaaksi nimettiin myös osoitteellinen suora 37%, sen jälkeen tuli sähköposti 31%, puhelinkontaktointi 7%, ja some 6%. Printtisuoran personoidaan ja … Lue lisää »