Vuosikirjassa 2020 on asiantuntija-artikkeleiden lisäksi totuttuun tapaan laaja yritys-, palvelu- ja henkilöhakemisto. Kirja on mainosrahoitteinen, joten asiantuntija-artikkelit julkaisemme veloituksetta, mutta toisaalta kirjoittajapalkkioita emme myöskään maksa. Asiakkuusmarkkinoinnin mediakokonaisuus: painettu vuosikirja, responsiivinen verkkopalvelu ja uutiskirjeet tarjoavat oivan mahdollisuuden ASML-jäsenyrityksille lisätä tietoisuutta palveluistaan ja myydä enemmän. Lue lisää »
Growth Tribe Academyssä työskentelee Euroopassa noin 100 kasvun ammattilaista, joiden osaamisalueita ovat mm. kasvuhakkerointi, tekoäly ja data-analytiikka. Näitä kyvykkyyksiä GTA on kouluttanut yrityksille kuten Visma, Fonecta, OP, Fazer ja TomTom. Suomessa GTA on ollut läsnä jo vuoden päivät. Tiimiin kuuluu Matias Koskinen ja Anssi Rantanen Lue lisää »
Asma-blogissa

Asiakaskokemuksen kehittäminen on pragmaattista työtä asiakkaiden eteen ja asiakkaiden kanssa
Mikael Blomqvist, Head of Customer Experience Management , Nordea Personal Banking Finland | 30.08.2019Asiakaskokemuksen kehittämisessä ja hyvän parisuhteen tai ystävyyden rakentamisessa on paljon yhteistä: kummankin eteen on tehtävä ajatuksella työtä pitkäjänteisesti ja jatkuvasti. Kummassakin luottamuksen voi menettää nopeasti. Kummassakin on asioita, joihin voi itse vaikuttaa enemmän ja asioita, joihin itse voi vaikuttaa vähemmän. Kummassakin onnistumisen ilo tekee elämästä parempaa. Lue lisää blogista »
Loistosäässä viime torstaina pelatun ASML-Golfin voittajina tuulettivat Gustav Bergström (Kotimaan Energia) ja Miika Toivanen (Fortum). Energinen pelipari jätti viiden bogipisteen päähän kakkostilalle kammenneet Pasi Tammisen ja Tero Oinosen Tamminen Oy:stä. Tasapistein heidän kanssaan kolmanneksi taisteli Timo Arvonen (Veikkaus) ja Juhani Kiiskinen (Drumsö Brand Machine). Lue lisää »
Asma-blogissa

Markkinointi on auringonlaskun ala – eli kuinka nopeasti markkinointi muuttuu täysin automaattiseksi Suomessa?
Lasse Larvanko, perustaja , Tulos | 16.08.2019Onko markkinointi auringonlaskun ala? No on osittain, alalla pääset katsomaan kauniita auringonlaskuja drinkki kädessä, kun ohjelmistot tekevät suurimman osan raskaasta työstä. Lue lisää blogista »
Viime vuonna suoramyyntiyritykset myivät kuluttajille Suomessa yli 151 miljoonaa eurolla ja EU-maissa lähes 30 miljardilla eurolla. Tiedot käyvät ilmi alan kattojärjestön WFDSA:n (World Federation of Direct Selling Association) yhdessä kunkin maan toimialajärjestön kanssa toteuttamasta selvityksestä. Lue lisää »
Asma-blogissa
Karttatietoa hyödynnetään yhä enemmän liiketoiminnan suunnitteluun. Sen avulla on ennakoitu mm. mihin kadunkulmiin kannattaisi sijoittaa seuraavat kuntosalit väestön liikkeiden perusteella tai mihin kohtiin maastossa tulisi pystyttää uusia teleoperaattorin antenneja. Alueellinen suunnittelu on tärkeää myös myynnin optimoinnissa ja markkinoinnin kohdentamisessa. Datalähtöiseen ennakointiin on monia mahdollisuuksia. Lue lisää blogista »
Puhelinmyyntiä koskevat kuluttajien yhteydenotot kuluttajaviranomaisille ja kuluttajaneuvojille ovat laskussa. Tämä ilmenee Asiakkuusmarkkinointiliiton vertailusta jossa viranomaistilastojen yhteydenottolukuja tammi-huhtikuulta 2019 on verrattu vuoden 2018 vastaavaan ajanjaksoon. Lue lisää »
Tunteet vaikuttavat päätöksentekoon ja käyttäytymiseemme enemmän kuin mikään muu ja mistä tahansa kokemuksesta yli puolet on tunnetta. Kuitenkin yritykset keskittyvät asiakaskokemuksen mittareilla useimmiten vain tyytyväisyyteen. VibeVision® on yliopistoyhteistyössä kehitetty sähköinen työkalu tunnekokemuksen mittaamiseen ja analysointiin ja sen avulla on mahdollista mitata tunteet oikea-aikaisesti ja helposti. Lue lisää »
Helsinki Business College tarjoaa monipuolisia koulutus- ja työelämäpalveluita metropolialueen elinkeinoelämälle. ASML:n kanssa partner-sopimuksen tehnyt Helsinki Business College (www.bc.fi) on moderni ja dynaaminen, työelämän osaajia kouluttava ammatillinen oppilaitos, joka on erikoistunut liiketoiminnan sekä tieto- ja viestintätekniikan koulutusaloille. Lue lisää »