Uusi tutkimus paljastaa suomalaisten kuluttajien suhteen logistiikka-alan brändeihin olosuhteissa, joita leimaavat koronaepidemia ja verkkokaupan kova kasvu. Lue lisää »
Suoramyyntiyritysten vähittäismyynnin arvo kuluttajille oli 137 miljoonaa euroa viime vuonna Suomessa, ja niillä oli tämän vuoden alussa yhteensä yli 65 000 suoramyyjää. Lue lisää »
Asma-blogissa

Suomen GDPR-sakkocaset – kriittisiä huomioita ja kysymyksiä
Jari Perko, ASML , @asiakkuus | 11.06.2020Suomen ensimmäiset GDPR-sakot ovat nähneet päivänvalon. Niiden sisältöä on selostettu ja tiivistetty eri puolilla. Nyt on aika tutkailla niitä myös kehitysmielessä ja kriittiselläkin otteella. Kommentoivaa ja pohdittavaa löytyy. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Evästeet katoavat vähitellen – mutta markkinoijan ja analyytikon työt säilyvät. Menetel- mät vaihtuvat, mutta analytiikkaa tarvitaan edelleen. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
CIA somesisältöjen konsulttina? Viraston sisällöt eivät perinteisesti siitä julkisimmista tai mielenkiintoisimmista päästä, pikemminkin päinvastoin. Mutta CIA on uudistanut ”sisältönahkaansa” vuosien varrella. CIA on ollut sosiaalisessa mediassakin aktiivinen jo toistakymmentä vuotta. Heidän sisällöntuotannostaan löytyy mielenkiintoisia elementtejä. Lue lisää blogista »
ASML:n vuosikokouksessa Keskon Toni Jarimo (Director, Marketing and Web Analytics) valittiin hallituksen puheenjohtajaksi ja A-lehtien kuluttajamyynnistä vastaava johtaja Oili-Kalm Parantainen hallituksen varapuheenjohtajaksi. Uusina hallituksen jäseninä aloittavat Pekka Litmanen (Asiakkuusjohtaja, SOK) ja Saara Pietilä (Head of Marketing Services, Posti). Lue lisää »
Miten korona vaikuttaa markkinointibudjetteihin tänä vuonna? Suomi ja Ruotsi: samassa vai eri veneessä? Mitkä ovat yritysten tärkeimmät prioriteetit tällä hetkellä? Mitkä ovat koronan vaikutukset markkinointihenkilöstöön? Markkinoinnin 3 tärkeintä tavoitetta kriisin keskellä? Kanavakohtaiset panostukset: nousussa, laskussa ja ennallaan? Lue lisää ja löydä vastaukset tutkimusraportista »
Asma-blogissa

Kolme asiaa, jotka markkinoijan pitää tietää tekoälystä
Tero Kemppi, Machine Learning Developer , Dagmar | 18.03.2020On hyvä muistaa, että tekoälyllä tehdään pääasiassa täysin samoja asioita, jotka ovat markkinoijille entuudestaan tuttuja. Esimerkiksi tekoälyä voidaan käyttää kohdennettuun markkinointiin, budjettiallokaatioihin tai luovien sisältöjen suunnitteluun. Lue lisää blogista »
Uusi tutkimus paljastaa brändien vaikutukset kuluttajien tunteisiin ja käyttäytymiseen. ”Brändien emotionaalinen arvo” -tutkimus avaa rikkaan näkymän kuluttajien tunteisiin brändejä kohtaan. Tulokset läpivalaisevat uudella tavalla inhimillisiä kokemuksia, merkityksiä, käyttäytymistä, sitoutumista ja kilpailua. Lue lisää »
Asma-blogissa

Brändit elävät ja kuolevat merkityksistä ja tunteista
Timo Järvinen, CEO & Co-founder , NayaDaya | 28.02.2020EEG-mittausten perusteella ihmisen aivot kykenevät käsittelemään merkityksiä uutuuden, miellyttävyyden, omien tavoitteiden ja hallittavuuden näkökulmista 0,6-0,8 sekunnissa. Ei siis ihme, että asiakas saattaa kiihtyä nollasta sataan alle sekunnissa. Lue lisää blogista »