Asma-blogissa

Markkinointi on auringonlaskun ala – eli kuinka nopeasti markkinointi muuttuu täysin automaattiseksi Suomessa?
Lasse Larvanko, perustaja , Tulos | 16.08.2019Onko markkinointi auringonlaskun ala? No on osittain, alalla pääset katsomaan kauniita auringonlaskuja drinkki kädessä, kun ohjelmistot tekevät suurimman osan raskaasta työstä. Lue lisää blogista »
Viime vuonna suoramyyntiyritykset myivät kuluttajille Suomessa yli 151 miljoonaa eurolla ja EU-maissa lähes 30 miljardilla eurolla. Tiedot käyvät ilmi alan kattojärjestön WFDSA:n (World Federation of Direct Selling Association) yhdessä kunkin maan toimialajärjestön kanssa toteuttamasta selvityksestä. Lue lisää »
Asma-blogissa
Karttatietoa hyödynnetään yhä enemmän liiketoiminnan suunnitteluun. Sen avulla on ennakoitu mm. mihin kadunkulmiin kannattaisi sijoittaa seuraavat kuntosalit väestön liikkeiden perusteella tai mihin kohtiin maastossa tulisi pystyttää uusia teleoperaattorin antenneja. Alueellinen suunnittelu on tärkeää myös myynnin optimoinnissa ja markkinoinnin kohdentamisessa. Datalähtöiseen ennakointiin on monia mahdollisuuksia. Lue lisää blogista »
Puhelinmyyntiä koskevat kuluttajien yhteydenotot kuluttajaviranomaisille ja kuluttajaneuvojille ovat laskussa. Tämä ilmenee Asiakkuusmarkkinointiliiton vertailusta jossa viranomaistilastojen yhteydenottolukuja tammi-huhtikuulta 2019 on verrattu vuoden 2018 vastaavaan ajanjaksoon. Lue lisää »
Tunteet vaikuttavat päätöksentekoon ja käyttäytymiseemme enemmän kuin mikään muu ja mistä tahansa kokemuksesta yli puolet on tunnetta. Kuitenkin yritykset keskittyvät asiakaskokemuksen mittareilla useimmiten vain tyytyväisyyteen. VibeVision® on yliopistoyhteistyössä kehitetty sähköinen työkalu tunnekokemuksen mittaamiseen ja analysointiin ja sen avulla on mahdollista mitata tunteet oikea-aikaisesti ja helposti. Lue lisää »
Helsinki Business College tarjoaa monipuolisia koulutus- ja työelämäpalveluita metropolialueen elinkeinoelämälle. ASML:n kanssa partner-sopimuksen tehnyt Helsinki Business College (www.bc.fi) on moderni ja dynaaminen, työelämän osaajia kouluttava ammatillinen oppilaitos, joka on erikoistunut liiketoiminnan sekä tieto- ja viestintätekniikan koulutusaloille. Lue lisää »
NayaDaya Oy kasvattaa henkilöstön ja asiakkaiden sitoutumista tunneälyn, tieteen ja teknologian avulla. NayaDaya®-ratkaisu mahdollistaa tunteiden tunnistamisen sekä sitoutuvan, positiivisen ja yhteisöllisen käyttäytymisen ennakoinnin ja vahvistamisen. Uudenlaisen ymmärryksen avulla torjutaan sitoutumisen puutetta, joka on yritysten ja organisaatioiden suurimpia ongelmia. Toisin kuin kyselyt ja emoji-sovellukset tunneteknologia mittaa ja analysoi todellisia tunteita kaiken aikaa. Lue lisää »
Asma-blogissa
Otsikon väite (ilman kysymysmerkkiä) esiintyy säännöllisin väliajoin some-postauksissa, mediassa ja julkisessa keskustelussa. Puran tässä myyttiä suomalaisen markkinointiosaamisen puutteellisuudesta. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
”Nettimyynti on pilannut autokaupan”, nousi lentäväksi lausahdukseksi erään autokauppiaan suusta 2010-luvun alussa. Kun digitaaliset palvelut ovat mahdollistaneet autojen vertailun ja tutkimisen verkossa, on tarve liikkeessä käymi-seen kutistunut. Asiakkaillamme on lähes kaikki tieto autoista saatavilla, eikä automyyjä ole enää ensisijainen tiedonlähde autoja vertaillessa. Lue lisää blogista »
SOK:n asiakkuusjohtaja Pekka Malmirae on valittu Asiakkuusmarkkinointiliton (ASML) hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Varapuheenjohtajana jatkaa CIL Suomen toimitusjohtaja Timo Similä. Lue lisää »