Mobiilin osuus markkinointibudjetista ei monessakaan talossa ole vielä kovin suuri. Mobiilin tulosta, noususta ja kasvusta on puhuttu vuosia. Tänä vuonna enemmän kuin koskaan. MMA ja Marketing Evolution tuottivat äskettäin mm. mobiilin ROI-malleja valottavan white paperin (liitteenä alla), jossa on pyritty laskemaan mikä osuus yrityksen markkinointibudjetista tulisi laittaa mobiiliin. Tämänhetkiseksi optimiksi tarjotaan 7%. Seuraavan 4 vuoden kuluessa mobiilin ennustetaan kasvavan yrityksen medi … Lue lisää »
Tietojen hävittäminen asiakassuhteen päätyttyä on asia, jossa ASML konsultoi säännöllisesti jäsenyrityksiään. UK:n viranomainen ICO on ottanut mielenkiintoisen ja modernin kannan (pdf), jonka mukaan tiedot voisivat olla käyttämättöminä varastossa tiettyjä käyttötarkoituksia varten. Tämä ”beyond use”-konsepti ei ole juurikaan tunnettu muissa maissa. EU:n valmisteilla oleva tietosuojadirektiivi puolestaan kallistuu tiukkaan tietojen minimisointiin ja mahdollisimman aikaiseen hävittämiseen. Lue lisää »
Tuoreen Keynoten tutkimuksen mukaan valtaosa käyttäjistä haluaa sisällön latautuvan mobiili- ja tabletlaitteisiinsa 1-5 sekunnin kuluessa. Yksi kuumimmista digitaalisen asiakaskokemuksen ja sisältömarkkinoinnin sektoreista onkin skaalautuvan sisällön ja saumattoman asiakaskokemuksen luominen käyttäjille halki päätelaitekirjon. Saman sisällön pitäisi tukea swiippausta toiselle käyttäjälle ja toiselle ei. Vai pitääkö mobiiliin tehdä omat sivustot? Patricio Robles kokosi EConsultancyn sivuille 15 s … Lue lisää »
Asiakkuusmarkkinointiliitto on saanut markkinoijilta yhteydenottoja affiliate-markkinointiin liittyen. Eri tahot, myös viranomaiset, ovat toivoneet affiliate-verkostojen toimintaan enemmän selkeyttä, läpinäkyvyyttä ja yhtenäisempiä, kattavia pelisääntöjä ja toimintamalleja. Esillä on muun muuassa ollut affiliate-verkostojen oma mainonta, omat kilpailusivustot tms. ja oma sähköpostimarkkinointi. ASML on luonnostellut ehdotuksen, jonka kautta jatkotyössä mahdollisesti edetään kohti itsesääntelyä, … Lue lisää »
EConsultancyn sivuilta löytyy infographics-läjä, josta löytyy kootusti tietoa Pinterestistä mm. statistiikkaa, konversiodataa, FB-vertailua. 6 vinkkiä aktivoivaan Facebook-postaukseen (Jim Belosic, socialmediatoday) Sosiaalisuutta ja viraalia kuorrutetaan uusilla termeillä, meme-jacking yhtenä uusimpana. HubSpotin blogissa valotetaan näiden digitaalisten levinnäisten maailmaa. Juttu sisältää linkin 10 esimerkkiin. Lue lisää »
USA:ssa Nextdoor (nextdoor.com), naapurustoyhteyteen perustuva some-konsepti kasvaa vauhdilla. Kuka tahansa alueelta voi perustaa naapurustonsa Nextdooriin, liittyjien osoite verifioidaan. Mashablen mukaan palvelussa on tällä hetkellä yli 3600 naapurustoa (neighborhood) ja 22 uutta liittyy joka päivä. Palvelua käytetään monimuotoisesti: kysellään vinkkejä remonttimiehistä, varoitellaan murtovarkaista, kysellään lastenhoitajia yms. Palvelun esittelyvideo YouTubessa. Lue lisää »
Googlen äskettäin ostama Wildfire tutki 700 yrityksen yli 10 000 some-kampanjaa. Paras kymmenys somea hyödyntävistä yrityksistä saa 39% faneistaan jakamaan sisältöä ja tällä kärkijoukolla on joiners-sharers-advocates –akselilla parasta fanijoukkoa, advokaatteja 3 kertaa muita yrityksiä enemmän. Näiden menestyjien advokaatit hankkivat sisältöä jakaessaan keskimäärin 14 impressiota ansaitun median saralla. Tämän parhaan yrityskymmenyksen engagement-tehot ovat kolminkertaiset ja fanimäärän kasvu ky … Lue lisää »