….ja puhelu perinteiseen tyyliin tai verkkosivun kautta toteutettuna on voimissaan kertoo Zendeskin eri lähteistä koostama infograaffi, joka kertoo myös contact centereiden kanava- ja kustannusjakaumia. Lue lisää »
Muutokset Facebookin uutisvirrassa ovat nostaneet kysymyksen ajankohtaisemmaksi kuin koskaan. Facebook on muuttanut käytäntöjään niin, että vain osa (arviolta 5-20 prosenttia) Facebook-faneista näkee yrityksen postauksen omassa uutisvirrassaan. Muutosta perustellaan pyrkimyksenä optimoida uutisvirta niin, että jokainen käyttäjä näkee itselleen kiinnostavimman sisällön. Kuinka moni näkee yrityksen tai brändin postauksen? Facebookin algoritmi määrittelee käyttäjät, jotka näkevät postauksen uutisvi … Lue lisää »
Datan määrä on räjähtänyt muun muassa liiketoiminnan ja viestinnän digitalisoitumisen myötä. Big Datalla tarkoitetaan esimerkiksi valtavia tietomääriä, jotka syntyvät asiakkaiden ostaessa yrityksen verkkokaupasta ja asioidessa sen sähköisissä kontaktointikanavissa. Yleinen uskomus on, että Big Datan avulla saavutetaan merkittävä kilpailuetu. Suureksi haasteeksi kuitenkin muodostuu datan kerääminen eri kanavista, ja sen analysointi hyötykäyttöön. Big Datan hyödyntäminen on suositeltavaa aloittaa … Lue lisää »
B2B-email on 5-8 kertaa tehokkaampaa puhelinsoitolla höystettynä, kertoo Netprospexin infograaffi ja kertoo kuukausittain päivätasolla milloin on tuloksellisinta lähettää email ja minä päivänä tehdä seurantasoitto (USA:ssa). Digitaalisen talouden kattavin kalvosetti. BusinessInsider on koonnut erittäin laadukkaan 138-sivuisen setin, jossa käydään havainnollisesti visualisoitujen lukujen avulla läpi mm. uuden ja vanhan talouden eroja, mobiilia, digimainontaa, verkkokauppaa ja social commercea. As … Lue lisää »
Hallitus on syyskuun alussa esittänyt pienille lainoille 51 prosentin korkokattoa. Luonnoksesta poistui ASML:n esittämän mukaisesti verkkokaupan erämaksujen ja asiakastilien korkosääntely. Luonnoksen mukaan korkokatto koskisi muitakin alle 2 000 euron luottoja kuin pikaluottoja. Korkokatto koskisi näin myös luottokorttiluottoja ja sellaisia muita hyödykesidonnaisia luottoja, joissa kuluttaja luottosopimuksen nojalla saa myös nostaa rahaa. Ulkopuolelle jäävät edelleen hyödykesidonnaiset luotot, j … Lue lisää »
Telemarkkinointi on edelleen tehokkaimpia myyntivetoisimpia markkinointikanavia, yksi merkittävimmistä ostoskaduista. Telemarkkinointi on taitolaji ja tulevaisuudessa yksi erottava tekijä niin b2c:ssä kuin b2b:ssä on miten asiakas- ja prospektidataa voidaan hyödyntää kontaktin parantamiseksi. EConsultancy kokosi telemarkkinoinnin haasteiden äärellä 10 yleisintä syytä telemarkkinointikampanjan epäonnistumiseen. Lue lisää »
Mobiilin osuus markkinointibudjetista ei monessakaan talossa ole vielä kovin suuri. Mobiilin tulosta, noususta ja kasvusta on puhuttu vuosia. Tänä vuonna enemmän kuin koskaan. MMA ja Marketing Evolution tuottivat äskettäin mm. mobiilin ROI-malleja valottavan white paperin (liitteenä alla), jossa on pyritty laskemaan mikä osuus yrityksen markkinointibudjetista tulisi laittaa mobiiliin. Tämänhetkiseksi optimiksi tarjotaan 7%. Seuraavan 4 vuoden kuluessa mobiilin ennustetaan kasvavan yrityksen medi … Lue lisää »
Tietojen hävittäminen asiakassuhteen päätyttyä on asia, jossa ASML konsultoi säännöllisesti jäsenyrityksiään. UK:n viranomainen ICO on ottanut mielenkiintoisen ja modernin kannan (pdf), jonka mukaan tiedot voisivat olla käyttämättöminä varastossa tiettyjä käyttötarkoituksia varten. Tämä ”beyond use”-konsepti ei ole juurikaan tunnettu muissa maissa. EU:n valmisteilla oleva tietosuojadirektiivi puolestaan kallistuu tiukkaan tietojen minimisointiin ja mahdollisimman aikaiseen hävittämiseen. Lue lisää »