Temkin Group on julkistanut tutkimuksensa tuloksia siitä, minkälaisia NPS-tuloksia eri toimialat USA:ssa saavat ja miten ne vaihtelevat toimialojen sisällä ja välillä. Kärjessä olivat autoala, softan tarjoajat, vakuutus ja vähittäiskauppa. Heikoiten menestyivät mm. maksu-tv, luottopalvelut, ISP/teleoperaattorit. Suurin hajonta toimialan sisällä oli vakuutus- ja pankkitoimialoilla, jossa huonoimpien ja parhaimpien ero oli huomattava kuten alla olevasta taulukosta näkyy. Tutkimus perustuu yli 5000 … Lue lisää »
Memeburnin John Ginsberg listaa (USA:n markkinan näkökulmasta) 5 syytä, joiden vuoksi sähköposti peittoaa sosiaalisen median markkinoinnissa: 1. Sähköposti tuo selvästi enemmän tuloa – sähköpostin konversio 17% on somen 2 %:a selvästi suurempi. 2. Kohdentaminen on sähköpostilla tarkempaa – some-palvelut tarjoavat kohdentamista, mutta staattiseen ja dynaamiseen CRM:ään yhdistetty sähköposti tarjoaa paljon tehokkaan kohdentamisen sekä paremman raportoinnin yksilötasolla. 3. Sähköpostin tavoittavuu … Lue lisää »
….ainakin Kaliforniassa, Bloomberg kertoo. Siellä viranomaiset ovat lähettäneet kirjeen useille yrityksille mm. United Continental Holdings, Delta Air Lines ja OpenTable. Kirjeessä viranomaiset antavat yrityksille 30 päivää laittaa yritysten mobiilisovellusten tietosuojainformaatio lainmukaiseen kuosiin. Jos ei näin ei tapahdu, uhkana on $2500 sakko jokaista ladattua sovellusta kohden. USA:ssa mobiilisovellusten tietosuoja on viime aikoina ollut kovasti tapetilla ja siellä puuhataankin standar … Lue lisää »
Eri puolilla operaattorimaailmaa pohditaan sitä, miten teleoperaattotereiden rikasta ja runsasta dataa, big dataa voisi kaupallisesti hyödyntää. Esimerkkejä alkaa näkyä, lyhyessä esittelyssä nyt Telefonica ja Verizon. Telefonica, joka omistaa mm. O2:n UK:ssa, on perustanut erillisen insight-liiketoimintayksikön Lontooseen (Telefonica Dynamic Insights division). Telefonica myy blogissaan esittelemänsä Smart Steps-hankkeensa myötä anonymisoitua käyttäjädataa erityisesti kivijalkakaupan toimijoill … Lue lisää »
ClickZ kertoo Napkin Labsin tutkineen 8 viikon ajan yli viittäkymmentä Facebook-sivustoa, joiden fanimäärät liikkuivat 200t:n ja 1 miljoonan välillä. Merkittävimmät löydökset olivat seuraavat: – Suurimmilla 900t-1 miljoonan fanin FB-sivustoilla oli faniaktiviteettia 60% vähemmän kuin pienemmillä 500-600t fanin FB-sivustoilla – Keskimäärin vain 6 % faneista harjoitti aktiviteetteja fanittamansa yrityksen FB-sivustolla Lue lisää »
ASML julkaisi äskettäin White Paperin Net Promoter Scoresta (NPS) ja sen käytöstä. NPS ja muut suosittelualttiuden tai asiakaskokemuksen uudemmat mittaristot saavat usein kritiikkiä liiasta yksinkertaisuudestaan. Vastauksena voidaan todeta, että nämä yksinkertaiselta tuntuvat mittaristot täytyy viedä kompleksiseen ympäristöön tavalla, joka ei olekaan ihan simppeli. SimplexGrinnellin Karl Sharicz valottaa asiaa kertomalla, että heidän yrityksessään NPS:ää mitataan yli 150 eri osatekijän kuten sij … Lue lisää »
Puhelinmyyntiala uudistaa pelisääntöjään. Asiakkuusmarkkinointiliitto (ASML) on alkuvuodesta lähtien tehnyt puhelinmyynnin pelisääntöjen laajaa uusimistyötä ja työ on nyt loppusuoralla. Myös viranomaiset ja eri sidosryhmät ovat olleet antamassa panostaan uusien pelisääntöjen luomisessa. Yhtenäiset ja selkeät uudet pelisäännöt Tulevat pelisäännöt peilaavat vahvasti käytännön toimintaa: pelisääntöjen rakenne seuraa puhelinmyynnin käytännön toteuttamista ja myös puhelun eri vaiheita. Toisaalta myö … Lue lisää »
Tuoreen verkkokauppatutkimuksen mukaan suomalaiset kuluttivat tammi-kesäkuussa verkossa yli viisi miljardia euroa. Määrä on kasvanut vuoden takaisesta 15 prosenttia. Ulkomaisen verkkokaupan osuus potista on noin 13 prosenttia. Verkkokaupoista tehtävät ostokset ovat jatkaneet tasaista kasvuaan. Asiakkuusmarkkinointiliiton, Kaupan liiton ja TNS Gallupin valtakunnallisesta Verkkokauppatilastosta käy ilmi, että suomalaiskuluttajien käymän verkkokaupan arvo kipusi tammi-kesäkuussa noin 5,2 miljardiin … Lue lisää »