Brittien viranomainen OFT (Office of Fair Trading) on lähtenyt tutkimaan asiakasdataan perustuvaa henkilökohtaista hinnoittelua. Erityisesti verkossa tai sieltä kerätyn datan avulla voidaan osto-, selaus- tai muuhun käyttäytymiseen perustuen toteuttaa erilaisia henkilökohtaisen hinnoittelun konsepteja. OFT on käynnistänyt selvityksen, jonka kohteena on mm. – Miten henkilökohtaisen hinnoittelun taustalla oleva data kerätään? – Kohteleeko hintadifferointi kuluttajia jollain tapaa epäreilusti? – … Lue lisää »
Vuosi 2012 oli älypuhelinten ja tablettien räjähdysmäisen kasvun ja läpimurron vuosi. Onko tämän vuoden hittituote älytelevisio? Fast Companyn mukaan useilla isoilla toimijoilla näyttäisi olevan aikomus tuoda televisio tälle vuosituhannelle. Morgan Stanleyn tuoreen datan mukaan 18 prosentilla amerikkalaisista on jo ”älytelevisio”, josta on yhteys nettiin, mutta vain 13 prosenttia tietää tv:nsä nettiyhteydestä. Tämä saattaa viitata siihen, että helppokäyttöisille älytelevisioille olisi jo markkin … Lue lisää »
EConsultacy.com raportoi Nunwoodin tutkimuksesta, jonka mukaan verkkokaupat synnyttävät kivijalkaa parempaa asiakaskokemusta. Verkkokauppojen asiakaskokemus oli tutkimuksen mukaan keskimäärin +3,8% parempaa kuin kivijalassa. Tutkimuksessa haastateltiin yli 7500 kuluttajaa UK:ssa ja kartoitettiin yli 40 000 asiakaskokemusta. UK:n verkkokaupat ovat Euroopan parhaimmistoa ja esimerkiksi John Lewis nousee usein esiin erilaisissa tutkimuksissa ja vertailuissa kärkijoukoissa on sitten kyse analytiikan … Lue lisää »
Lyris haastatteli 300 markkinoijaa (2012 Digital Optimizer Survey) ja 39% haastatelluista kertoi demografisen segmentoinnin olevan tehokkain sähköpostimarkkinoinnissa. Seuraavina tulivat ostohistoria 28%, avausprosentit 26% ja CTR 25%. Kymmenen prosenttia vastaajayrityksistä ei testaa lainkaan ja puolet ilmoitti testaavansa n. 25% kampanjoistaan. Valtaosa kertoi integroivansa somen ja sähköpostin. Kaksi kolmannesta kertoi tehokkain taktiikka olevan käyttää samaa viestiä sähköposteissa, Facebooki … Lue lisää »
Väestörekisterikeskuksen tietopalvelujen yhteistyökumppanisopimukset päättyvät 1.4.2013. Uusien yhteistyökumppaneiden haku toteutetaan uuden mallin mukaisesti. Yhteistyökumppaneita ei aiempaan tapaan valita kilpailutuksella, vaan Väestörekisterikeskus avaa väestötietojärjestelmän tietopalvelujen yhteistyökumppanuuden kaikille halukkaille, vaatimukset täyttäville toimijoille. Hakuilmoituksessa esitetyt edellytykset täyttävä toimija voi laatia osallistumishakemuksen 28.1.2013 mennessä. Väestörekis … Lue lisää »
Ryan Homes on laatinut ranking-listan vuoden pahimmista yritysmaailman Twitter-katastrofeista. Yhteistä kaikille ko. listalle päätyneille tapauksille näyttäisi olevan kiire. Kiireessä on tartuttu ajankohtaiseen aiheeseen, jonka avulla yritetään edistää omia tarkoitusperiä äärimmäisen kömpelösti. Harkintakyky on pettänyt pahasti ja samalla on menty todella reippaasti tyylitajun väärälle puolelle. Kiireessä on myös saattanut käydä niin, että yhteisömanageri on erehdyksessä twiitannut yrityksen ti … Lue lisää »
Miksi ihmiset lakkaavat tykkäämästä brändistä Facebookissa? Tulokset USA:sta (Exactarget, 2011) ja Suomesta (Taloustutkimus, Kari Roosen esitys vielä julkaisemattomasta tutkimuksesta 2012) ovat melko samantapaiset. Samantapaiset syyt johtavat yrityksen hylkäämiseen. Pääsyyt lakata seuraamasta yritystä Facebookissa olivat: Yritys postaa liian usein – USA 44%, Suomi 48% Seinäni tuli liian täyteen markkinointiviestejä – USA 43%, Suomi, ei kysytty Sisältö oli tylsää tai toisti itseään, ei relevantti … Lue lisää »
Temkin Group on julkistanut tutkimuksensa tuloksia siitä, minkälaisia NPS-tuloksia eri toimialat USA:ssa saavat ja miten ne vaihtelevat toimialojen sisällä ja välillä. Kärjessä olivat autoala, softan tarjoajat, vakuutus ja vähittäiskauppa. Heikoiten menestyivät mm. maksu-tv, luottopalvelut, ISP/teleoperaattorit. Suurin hajonta toimialan sisällä oli vakuutus- ja pankkitoimialoilla, jossa huonoimpien ja parhaimpien ero oli huomattava kuten alla olevasta taulukosta näkyy. Tutkimus perustuu yli 5000 … Lue lisää »
Memeburnin John Ginsberg listaa (USA:n markkinan näkökulmasta) 5 syytä, joiden vuoksi sähköposti peittoaa sosiaalisen median markkinoinnissa: 1. Sähköposti tuo selvästi enemmän tuloa – sähköpostin konversio 17% on somen 2 %:a selvästi suurempi. 2. Kohdentaminen on sähköpostilla tarkempaa – some-palvelut tarjoavat kohdentamista, mutta staattiseen ja dynaamiseen CRM:ään yhdistetty sähköposti tarjoaa paljon tehokkaan kohdentamisen sekä paremman raportoinnin yksilötasolla. 3. Sähköpostin tavoittavuu … Lue lisää »
….ainakin Kaliforniassa, Bloomberg kertoo. Siellä viranomaiset ovat lähettäneet kirjeen useille yrityksille mm. United Continental Holdings, Delta Air Lines ja OpenTable. Kirjeessä viranomaiset antavat yrityksille 30 päivää laittaa yritysten mobiilisovellusten tietosuojainformaatio lainmukaiseen kuosiin. Jos ei näin ei tapahdu, uhkana on $2500 sakko jokaista ladattua sovellusta kohden. USA:ssa mobiilisovellusten tietosuoja on viime aikoina ollut kovasti tapetilla ja siellä puuhataankin standar … Lue lisää »