Ruoho ei ole vihreämpää aidan takana. Ainakaan Yhdysvalloissa. Pitäytymällä omalla toimialalla pääsee parempiin tuloksiin pitkällä aikavälillä. Kunhan vain muistaa keskittyä palvelemaan asiakkaita paremmin kuin muut ja voittamaan markkinaosuutta. Resurssit pitää suunnata muutamiin ydinosaamisalueisiin, jotka ovat kriittisiä yrityksen menestyksen kannalta ja minimoida muut kustannukset. Evan Hirsh ja Kasturi Rangan päätyivät näihin johtopäätöksiin tutkimuksessaan, jonka tuloksia he avaavat Harvar … Lue lisää »
HBR Blogissa Bill Lee tarkastelee asiakasyhteisöjä ja jaottelee niitä niiden tuottaman arvon perusteella neljään eri tasoon. Tasot ovat relevantteja niin kuluttaja- kuin yritysmarkkinassa. Jäljempänä avataan tuota neljän tason tarkastelua, allekirjoittaneen pienillä täydennyksillä. Lue lisää »
Asiakastyön keskiössä on uuden ajattelutavan tarjoaminen hyödyntäen perinteisiä asiakassuoran oppeja, analyyttisyys, vahva ROI-fokus ja läpinäkyvyys. Palvelutarjontaan kuuluu kaikki strategisesta suunnittelutyöstä aina yksittäisten projektien ja niiden osa-alueiden läpivientiin ja ulkopuoliseen asiaskassparraukseen.Toimitusjohtajana ja päätoimisena konsulttina toimii Jari Henrik Helenius. Yhtiö on palvellut mm. media-, kustannus- ja etäkaupan alan toimijoita niin kotimaassa kuin kansainvälisellä … Lue lisää »
EU:n ehdotus uudeksi koko Eurooppaa sitovaksi tietosuoja-asetukseksi on menossa yhä raskaampaan ja sekavampaan suuntaan. Voimakasta keskustelua ympäri Eurooppaa nostaa parhaillaan EU-parlamentin mietintöluonnos, jossa ehdotetaan kovia muutoksia komission alkuperäiseen ehdotukseen. Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) mielestä Suomessa on nukuttu ruususen unta tämän EU:n hankkeen äärellä, vaikka nyt sorvataan yhtä merkittävimmistä EU-säädöksistä. Säädöstä, joka koskee kaikkia yhteiskunnan sektoreit … Lue lisää »
Korkein oikeus totesi heti voimaan tulevassa päätöksessään hyvän tavan vastaiseksi menettelyn, jossa suoramarkkinointiyhtiö oli kiinnittänyt kuluttajien asuntojen ulko-oviin ja postilaatikoihin asiakasyritystensä erikokoisia liimapinnoin tarttuvia mainoslappuja. Kuluttajien suostumusta ei hankittu, mutta toisaalta markkinointia ei myöskään kohdistettu sellaisiin, jotka olivat kieltäneet mainosten jakamisen. Menettelyn hyväksyttävyyden käsittely alkoi vuonna 2011, kun kuluttaja-asiamies vei tapau … Lue lisää »
Facebookin Edgerank on kurasuodatin, joka haastaa yhteisömanagerit tuottamaan sisältöjä, jotka keräävät interaktioita. Toisaalta Facebookin suhteen voi olla yhtä huoleti kuin perinteisen median kanssa: jos töppäät, käy samalla tavalla kuin kuran tms. osuessa tuulettimeen. Edgerank on tärkeä, koska kv. tutkimusten mukaan 96 prosenttia ei palaa brändin fanisivuille tykkäämisen jälkeen ja 27 prosenttia Facebookin käyttöajasta kuluu uutissyötteen parissa. Näistä syistä sisältö nähdään 40-150 kertaa … Lue lisää »
Watermark Consulting tutki usean vuoden (2007-2011) ajalta Forresterin vuosittaisen asiakaskokemus-indeksin (Customer Experience Index) yrityksiä ja samalla näiden yritysten menestystä samanaikaisesti S&P 500-listalla. Johtavat asiakaskokemuksen hallinnoijat kasvoivat +28 % verrattuna S&P 500-listan keskiarvoon ja +128 % verrattuna Forresterin asiakaskokemus-indeksin häntäpään yrityksiin. Asiakaskokemuksen hallinta on yhä tiukemmin kiinni asiakastiedon hyödyntämisessä, laajassa ja analyy … Lue lisää »
Alkuvuoden uutisointia värittää jutut, joissa irvaillaan kuinka viime vuonna apinakin tikkaa heittämällä voitti salkunhoitajat osakesijoituksissa, analyytikot ennustivat Nokian älypuhelinten kysynnän päin seiniä, kansantaloustieteilijät ennakoivat Kreikan talouden kriisin totaalisesti pieleen jne. Eikö big datan avulla tulevaisuuden ennustamisen pitäisi olla helppoa? Tähän kysymykseen pyrkii vastaamaan Omar Tawakol allthingsd.comin artikkelissaan. Hänen mukaan pääsyy ennusteiden epätarkkuuteen o … Lue lisää »
Suomessa sähköpostimarkkinointi ei ole isosti ollut mukana markkinointialan keskusteluissa, ainakaan mediassa. Sähköpostiin kuitenkin panostetaan Suomessakin jatkuvasti, hyviä tuloksia on saatu esimerkiksi asiakashankintaoperaatioissa viraalikonsepteilla. USA:sta kuuluu jatkuvasti viestejä sähköpostimarkkinoinnin kehittymisestä ja yritysten yhä kasvavista panostuksista siihen. Alle on koottu eri lähteistä tuoretta tietoa asian tiimoilta. Kohdennettu tuo tuloksia Yhä useammat yritykset kaupan eri … Lue lisää »