Asiakkuusindeksi 2019 -tutkimuksen tulosjulkistuksessa asiakaskokemus-indeksissä ykköseksi nousi Aurinkomatkat pistein 83,2. Toiselle sijalle ylsi Musti ja Mirri (81,2) ja kolmanneksi tuli Yliopiston Apteekki (79,5). Kärkikolmikko pysyi samana kuin viime vuonna, mutta järjestys muuttui. Asiakasuskollisuutta kartoittavan indeksin ykkönen oli IKEA pistein 73,9, kakkosena HSL (72,6) ja kolmantena oli OP (71,8). Lue lisää »
Asma-blogissa
Haastattelussa Kimmo Havu, analytiikkaratkaisuyritys SAS Instituten toimitusjohtaja Suomessa. Työssään hän auttaa yrityksiä menestymään datalla ja analytiikalla. ASML otti Kimmon lennosta ”kiinni” ja ammensi hänen näkemyksiään analytiikan alati muuttuvasta laajasta maastosta. Lue lisää blogista »
Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) suoramyyntigaalassa viime perjantaina palkittiin alan parhaat tekijät: vuoden suoramyyntiyritys ja Suomen parhaat suoramyyjät sekä jaettiin elämäntyöpalkinto (Lifetime Achievement Award). Lue lisää »
Asma-blogissa

Data, luovuus ja kanavasuunnittelu
Jarmo Lipiäinen, Director, Insight & Marketing Science , ToinenPHD | 04.10.2019Markkinointifunktio ei ole kulu, vaan tulosvastuullinen kasvua generoiva ydintoiminto, jonka vaikuttavuutta voidaan mitata tarkasti, läpinäkyvästi ja vieläpä reaaliaikaisesti. Markkinoinnin tehtävä on tuottaa välitöntä myyntiä, kasvattaa asiakasdataa ja sen arvoa, jalostaa asiakashoitoon tarvittavaa tietoa sekä vahvistaa brändimielikuvaa nostaen asiakkaiden halukkuutta maksaa tuotteista ja palveluista enemmän. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

CDP, DMP, CDM, CMP… Eksyitkö akronyymiviidakkoon?
Kristiina Banda, Marketing Cloud Sales Lead , Oracle | 20.09.2019Siinä missä markkinoinnin automaatio on jo vakiinnuttanut paikkansa useassa suomalaisessa yrityksessä, ovat data management -puoleen liittyvät asiat vielä monella markkinoijalla mietinnässä. Datan määrän kasvaessa myös potentiaali sen hyödyntämiseen kasvaa. On pystyttävä organisoimaan ja analysoimaan dataa tehokkaasti. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Digitalisaatio ja digimurros etenee kovaa vauhtia. Menestyäkseen digiajan johtajien tuleekin omaksua uusia toimintatapoja, sekä soveltaa menetelmiä alati muuttuvassa ympäristössä. Mitkä sitten ovat hyviä ominaisuuksia digiajan johtajalle? Lue lisää blogista »
Vuosikirjassa 2020 on asiantuntija-artikkeleiden lisäksi totuttuun tapaan laaja yritys-, palvelu- ja henkilöhakemisto. Kirja on mainosrahoitteinen, joten asiantuntija-artikkelit julkaisemme veloituksetta, mutta toisaalta kirjoittajapalkkioita emme myöskään maksa. Asiakkuusmarkkinoinnin mediakokonaisuus: painettu vuosikirja, responsiivinen verkkopalvelu ja uutiskirjeet tarjoavat oivan mahdollisuuden ASML-jäsenyrityksille lisätä tietoisuutta palveluistaan ja myydä enemmän. Lue lisää »
Growth Tribe Academyssä työskentelee Euroopassa noin 100 kasvun ammattilaista, joiden osaamisalueita ovat mm. kasvuhakkerointi, tekoäly ja data-analytiikka. Näitä kyvykkyyksiä GTA on kouluttanut yrityksille kuten Visma, Fonecta, OP, Fazer ja TomTom. Suomessa GTA on ollut läsnä jo vuoden päivät. Tiimiin kuuluu Matias Koskinen ja Anssi Rantanen Lue lisää »
Asma-blogissa

Asiakaskokemuksen kehittäminen on pragmaattista työtä asiakkaiden eteen ja asiakkaiden kanssa
Mikael Blomqvist, Head of Customer Experience Management , Nordea Personal Banking Finland | 30.08.2019Asiakaskokemuksen kehittämisessä ja hyvän parisuhteen tai ystävyyden rakentamisessa on paljon yhteistä: kummankin eteen on tehtävä ajatuksella työtä pitkäjänteisesti ja jatkuvasti. Kummassakin luottamuksen voi menettää nopeasti. Kummassakin on asioita, joihin voi itse vaikuttaa enemmän ja asioita, joihin itse voi vaikuttaa vähemmän. Kummassakin onnistumisen ilo tekee elämästä parempaa. Lue lisää blogista »
Loistosäässä viime torstaina pelatun ASML-Golfin voittajina tuulettivat Gustav Bergström (Kotimaan Energia) ja Miika Toivanen (Fortum). Energinen pelipari jätti viiden bogipisteen päähän kakkostilalle kammenneet Pasi Tammisen ja Tero Oinosen Tamminen Oy:stä. Tasapistein heidän kanssaan kolmanneksi taisteli Timo Arvonen (Veikkaus) ja Juhani Kiiskinen (Drumsö Brand Machine). Lue lisää »