Asma-blogissa

Asiakastiedon asiallista hakkerointia
Rami Meling, Business development manager , Suomen Asiakastieto | 15.12.2020Kasvuhakkerointi on kärsivällisyyslaji. Kun tekee paljon pieniä asioita hyvin, johtaa se myös isompiin ja liiketoiminnalle merkittävimpiin muutoksiin. Suosittelen kaikille lähtemistä hakkeripolulle, koska huonoimmassakin tapauksessa menettää vain aikaa. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Reduce. Listen. Delight. Grow. Nämä ovat koko Postin organisaation neljä ”pilaria” eli peruspe- riaatetta, joiden päälle pystymme rakentamaan mitä tahansa toimintaa. Ne ovat yksi esimerkki palvelumuotoilun sisäistä muutosta synnyttävistä työkaluista. Niiden kautta jokainen Postin työnte- kijä voi kehittää omaa tekemistään erinomaisen asiakas- ja työntekijäkokemuksen synnyttämiseksi. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
ASML ja Tietosuojavastaavien Foorumi (TIFO) kysyivät tietosuojan ja liiketoiminnan ammattilaisilta terveisiä juuri aloittavalle uudelle tietosuojavaltuutetulle Anu Talukselle. Artikkelissa terveiset on tiivistetty 16 terveisen listaksi. Lue lisää blogista »
S-pankilla uskollisimmat asiakkaat, Mustilla ja Mirrillä paras asiakaskokemus.Tämän vuoden tutkimus paneutui myös asiakkaiden kokemuksiin yritysten toiminnasta koronakriisin aikana: suomalaiset kuluttajat arvostavat yritysten koronatoimia. Mielenkiintoinen havainto on, että Pohjoismaihin tuloa virittävä Amazon on tutkimuksessa keskikastia suomalaisiin kaupan toimijoihin verrattuna niin asiakaskokemuksen kuin asiakasuskollisuuden suhteen. Lue lisää »
Asma-blogissa

Saako tekoäly myynnin ja markkinoinnin viimein saman pöydän ääreen?
Timo Häkkinen (MD) & Antti Thilman (Content Designer) , MicroMedia | 28.09.2020Uuden teknologian sisäänmarssi on poistamassa rajoittuneiden mittareiden tuijottamisen molemmilta funktioilta. Tämä tulee pakottamaan myynnin ja markkinoinnin viimein istumaan samaan pöytään ja ottamaan asiakkaan huomion keskipisteeksi. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

B2B-bisneksen kasvun ydin – markkinoinnin ja myynnin saumaton yhteispeli?
Tommi Pelkonen & Petri Uusitalo Senior Advisors , Proof Advisory (Part of Salomaa) | 18.09.2020Kova ollut yritys, mutta vieläkään ei kulmahuoneessa. Vuosikymmeniä on alallamme puhuttu siitä, miksei myynti ymmärrä markkinointia ja toisinpäin. Samoin markkinoinnin kulmahuoneroolin vähäisyydestä. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Data tarvitsee tuekseen tunnetta ja markkinoinnin ääntä
Tiina Karppinen, Johtaja, markkinoinnin palvelut , Grano | 28.08.2020Olen huomannut, että datalle pitää antaa ääni. Sama data pitää kertoa eri äänillä eri kuulijoille. Tämä, jos mikä, on markkinoinnin taitolaji. Miten löydät argumentit ylemmälle johdolle ja toisaalta henkilöstölle, jotta datan ääni on ymmärrettävää ja sen kertoma suunta hyväksytään. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Osaatko hyödyntää dataa ihmisiä inspiroivalla tavalla?
Hannaleena Koskinen , VP, Head of Commercial Marketing Services, SOK Media | 20.08.2020Viisas markkinointistrategia on nykyaikaisen, menestyvän yrityksen liiketoiminnan keskiössä. Kaukana ovat ajat, jolloin joku kehtasi kutsua markkinointia tukifunktioksi. Lue lisää blogista »
Uusi tutkimus paljastaa suomalaisten kuluttajien suhteen logistiikka-alan brändeihin olosuhteissa, joita leimaavat koronaepidemia ja verkkokaupan kova kasvu. Lue lisää »
Suoramyyntiyritysten vähittäismyynnin arvo kuluttajille oli 137 miljoonaa euroa viime vuonna Suomessa, ja niillä oli tämän vuoden alussa yhteensä yli 65 000 suoramyyjää. Lue lisää »