Asma-blogissa
Evästeet katoavat vähitellen – mutta markkinoijan ja analyytikon työt säilyvät. Menetel- mät vaihtuvat, mutta analytiikkaa tarvitaan edelleen. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
CIA somesisältöjen konsulttina? Viraston sisällöt eivät perinteisesti siitä julkisimmista tai mielenkiintoisimmista päästä, pikemminkin päinvastoin. Mutta CIA on uudistanut ”sisältönahkaansa” vuosien varrella. CIA on ollut sosiaalisessa mediassakin aktiivinen jo toistakymmentä vuotta. Heidän sisällöntuotannostaan löytyy mielenkiintoisia elementtejä. Lue lisää blogista »
ASML:n vuosikokouksessa Keskon Toni Jarimo (Director, Marketing and Web Analytics) valittiin hallituksen puheenjohtajaksi ja A-lehtien kuluttajamyynnistä vastaava johtaja Oili-Kalm Parantainen hallituksen varapuheenjohtajaksi. Uusina hallituksen jäseninä aloittavat Pekka Litmanen (Asiakkuusjohtaja, SOK) ja Saara Pietilä (Head of Marketing Services, Posti). Lue lisää »
Miten korona vaikuttaa markkinointibudjetteihin tänä vuonna? Suomi ja Ruotsi: samassa vai eri veneessä? Mitkä ovat yritysten tärkeimmät prioriteetit tällä hetkellä? Mitkä ovat koronan vaikutukset markkinointihenkilöstöön? Markkinoinnin 3 tärkeintä tavoitetta kriisin keskellä? Kanavakohtaiset panostukset: nousussa, laskussa ja ennallaan? Lue lisää ja löydä vastaukset tutkimusraportista »
Asma-blogissa

Kolme asiaa, jotka markkinoijan pitää tietää tekoälystä
Tero Kemppi, Machine Learning Developer , Dagmar | 18.03.2020On hyvä muistaa, että tekoälyllä tehdään pääasiassa täysin samoja asioita, jotka ovat markkinoijille entuudestaan tuttuja. Esimerkiksi tekoälyä voidaan käyttää kohdennettuun markkinointiin, budjettiallokaatioihin tai luovien sisältöjen suunnitteluun. Lue lisää blogista »
Uusi tutkimus paljastaa brändien vaikutukset kuluttajien tunteisiin ja käyttäytymiseen. ”Brändien emotionaalinen arvo” -tutkimus avaa rikkaan näkymän kuluttajien tunteisiin brändejä kohtaan. Tulokset läpivalaisevat uudella tavalla inhimillisiä kokemuksia, merkityksiä, käyttäytymistä, sitoutumista ja kilpailua. Lue lisää »
Asma-blogissa

Brändit elävät ja kuolevat merkityksistä ja tunteista
Timo Järvinen, CEO & Co-founder , NayaDaya | 28.02.2020EEG-mittausten perusteella ihmisen aivot kykenevät käsittelemään merkityksiä uutuuden, miellyttävyyden, omien tavoitteiden ja hallittavuuden näkökulmista 0,6-0,8 sekunnissa. Ei siis ihme, että asiakas saattaa kiihtyä nollasta sataan alle sekunnissa. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Takaraivon tuulikaapista apua luovuuden kriisiin
Jussi Hakanen, Creative Strategist , Isobar | 27.02.2020Täysin oppikirjamainen eteneminen tutkimuksen, datan, insightin, strategian kautta täydelliseen ehdotukseen toimii – mutta vain siellä oppikirjoissa. Rory Sutherland kuvailee kirjassaan Alchemy: The Surprising Power of Ideas That Don’t Make Sense luovan läpimurron syntyvän ennemmin onnenkantamoisten, kokeilujen ja arvailujen sekoituksena kuin askel askeleelta eteenpäin jurnuttavan suunnittelukoneiston tuotoksena. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Itseohjautuvuudella kohti ketteryyttä
Kristiina Lindh, Johtaja Vähittäispankki, Henkilöasiakkaat, Markkinointi ja asiakasviestintä , OP | 06.02.2020Kukoistaakseen itseohjautuva organisaatio tarvitsee vahvan luottamuksen ilmapiirin. Kun jokaisen mielipidettä, persoona ja osaamista arvostetaan, ihmiset uskaltavat kokeilla asioita rohkeammin. Perusoletuksena on, että jokainen haluaa tehdä parhaansa ja onnistua työssään yhdessä muiden kanssa. Voisi todeta, että tarvitaan tiimipelaajia, joille yhdessä onnistuminen on arvo itsessään. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Miten asiakkaiden ääni saadaan kuuluviin investointeja mietittäessä?
Reetta Maila , Elisa | 28.01.2020Useimmat ovat varmasti joskus olleet työpajassa, jossa on saattanut olla innostava tunnelma. Aidosti uudenlaisia ideoita on kehitetty ja visioita luotu, mutta työpajan jälkeen ei ole tapahtunut enää mitään. Jos osallistamisen jälkeen tuloksia ei analysoida eikä kehitettävää ideaa tai palvelukonseptia tarkenneta, on osallistaminen ollut turhaa. Lue lisää blogista »