Asma-blogissa

Pikku jutuilla säästöä luonnolle ja sähkölaskulle – Miten Fortum loi uudenlaisen asiakkuusohjelman yhdessä asiakkaidensa kanssa?
Sakari Forslund ja Juha Lehtola (Fortum), Ville Loppinen (Columbia Road) | 27.01.2022Asiakkuusohjelmaa on kehitetty yhdessä asiakkaiden kanssa. Kaikki sai alkunsa saadusta asiakaspalautteesta, eli siitä, miten asiakkaat ovat kokeneet avuttomuutta ilmastonmuutoksen edessä. Toisaalta Fortumin kaltaiselta yritykseltä odotetaan konkreettisia tekoja ympäristön eteen. Syntyi halu mahdollistaa yhdessä tekeminen asiakkaiden kanssa kohti kestävämpää tulevaisuutta. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Kaupan median menestys on markkinointitrendi numero yksi
Anne Sassi Johtaja, Medialiiketoiminta & Hannaleena Koskinen VP, Business Lead, Smart Marketing , SOK | 11.01.2022Menestyvän markkinoinnin ja kaupan median punainen lanka piilee asiakasymmärryksen hyödyntämisessä kuluttajia palvelevaan markkinointiin. Moni kyllä puhuu tänä päivänä asiakasymmärryksestä, mutta tämä ymmärrys ei yllä toimenpiteisiin. Siksi se ei hyödytä asiakasta, markkinoijaa eikä kauppaa. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Kun yritys on ensin valinnut ne asiat, joihin se haluaa asiakaskokemuksessaan panostaa ja tehnyt lupauksista lunastettavia, on aika valjastaa markkinoinnin resurssit luovaan työhön. Markkinointiosasto on meillä se funktio, joka vie uusia luovia konsepteja eteenpäin. Itse työhön tarvitaan kuitenkin koko talon väkeä. Tästä esimerkkinä Robin Packalen -yhteistyö, jonka idea lähti artistilta itseltään. Luova idea jalostettiin Ifolorin markkinoinnissa ja tuotteet suunniteltiin yhdessä tuotannon kanssa … Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Miten hankitaan laadukas lupa markkinoida vastuullisesti?
Sami Lahtinen, toimitusjohtaja , LeadSpark | 08.12.2021Ensisijaisesti markkinoijan pitäisi miettiä yrityksen ja kuluttajan välisen vuoropuhelun laatua ja vastuullisuutta, minkä saatu markkinointilupa mahdollistaa. Ei lähdetä keräämään lupia kampanjanomaisesti, koska muutkin tekevät niin, vaan mietitään kuinka markkinointiluvan kautta rakennetaan pitkä ja hedelmällinen keskustelu kuluttajan kanssa. Luottamus, läpinäkyvyys, tehokkuus ja laatu korostuvat kuluttajaliidien hankinnassa ja hyödyntämisessä. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Helsingin hallinto-oikeus kumosi päätöksellään Postille vuoden 2020 keväällä annetun Suomen tähän asti suurimmanGDPR-sakon. Päätös sisältää monia mielenkiintoisia elementtejä, joista koostetta ja pika-analyysiä nyt ASML-blogissa. Lue lisää blogista »
Aurinkomatkoilla paras asiakaskokemus, S-Pankilla uskollisimmat asiakkaat
LATAA MAKSUTON TUTKIMUKSEN PERUSRAPORTTI>>>>>
Koronapandemia on kohdellut eri tavoin toimialoja, mikä näkyi myös Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) suomalaisten kuluttajayritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta luotaavassa Asiakkuusindeksi 2021 -tutkimuksessa, jossa vastaajina olivat yritysten aktuaaliset asiakkaat. Asiakkuusindeksi-tutkimus on toteutettu vuodesta 2009 lähtien. Asiakaskokemus-indeksin kärjessä uutta ja vanhaa Paras asiakaskokemus on Alkolla, kakkossijalla on Yliopiston Apteekki ja kolmantena Musti ja Mirri. Alko o … Lue lisää »
Suomessa toimivien suoramyyntiyritysten vähittäismyynnin arvo kuluttajille oli arviolta 125 miljoonaa euroa viime vuonna. Tieto käy ilmi alan kattojärjestön WFDSA:n (World Federation of Direct Selling Association) yhdessä kunkin maan toimialajärjestön kanssa toteuttamasta selvityksestä. Suomen ko. toimialajärjestö on Asiakkuusmarkkinointiliitto (ASML). ”Monet suoramyyntiyritykset ovat jo vuosia investoineet digitaalisiin palveluihin. Ilman panostuksia digipalveluihin koronavuosi olisi saattanut … Lue lisää »
Asma-blogissa

Käytät tieteen tuottamia tutkimustuloksia useilla elämän osa-alueilla, miksi et markkinoinnissa?
Markus Kivikangas, CEO , Steinheide | 03.06.2021Haluatko eroon epävarmuudesta ja tehdä päätöksiä, joiden taustalla on yli 95 prosentin tilastollinen onnistumistodennäköisyys? No, on ilmiselvää, että kaikki haluavat, joten tässä hieman ajateltavaa. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Mitä Lukas Hradeckýn tulisi kesän EM-kisojen rangaistuspotkutilanteissa tehdä? Oikea vastaus, ainakin datan pohjalta, on: pysyä paikallaan. Kaikkein todennäköisemmin maalivahti torjuu silloin, kun hän ei tee mitään. Mutta miksi maalivahdit sitten eivät pysy paikallaan vaan mieluummin tekevät torjuntaliikkeen? Suurin syy tälle löytyy ns. “action bias” -teoriasta – ihminen ajattelee toiminnan aina voittavan ei-toiminnan. Tähän samaan ilmiöön meistä jokainen on varmasti törmännyt myös työelämässä. Lue lisää blogista »