Asma-blogissa

Analyyttinen ninja tarjoilee asiakkaallesi
Simo Lehtovirta, Senior Business Advisor , SAS Institute | 29.10.2018On tärkeää ymmärtää, että brändisi tai tuotteesi ei ole aina jos koskaan asiakkaasi maailman keskipisteessä. Itse asiassa, suuri osa markkinointisisällöstä nähdään häiritsevänä asiakaslähtöisessä kokemuksessa. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Onko luovuuden ja analytiikan yhdistäminen ratkaisu markkinointijohtajan haasteisiin?
Mikko Räty, Suomen maajohtaja , Deloitte Digital | 19.10.2018Moni markkinoija unelmoi toimintatavasta, jolla saavuttaa haluamansa kohderyhmä oikeaan aikaan, oikealla sisällöllä ja oikeassa kanavassa. Niin ja vielä siten, että toimenpide tuottaa selkeää mitattavaa lisäarvoa. Valitettavasti moni joutuu kuitenkin toteamaan, että tämä ei ole helppoa tai jopa mahdotonta. Miksi? Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
Tekoäly ja etiikka ovat vahvasti otsikoissa ja työpöydillä. Tekoälyn ja koneoppimisen on jo parin vuoden keskustelussa ollut vahvasti myös eettisestä näkökulmat. Pohdiskelun ja työn tuloksena aivan viime aikoina ovat useat yritykset julkistaneet omia periaatteitaan ja linjauksiaan. Koosteartikkeliin on otettu mukaan 9 tahon periaatteet . Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Hakukonemarkkinointi vuonna 2018 – mitä menestys edellyttää?
Mikko Piippo, Partner , Hopkins | 26.09.2018Haluatko aikaisempaa parempia tuloksia hakukonemarkkinoinnista? Silloin vanhat konstit eivät riitä, tarvitset niiden lisäksi pussillisen uusia. Ja se pussillinen sisältää runsaasti analytiikkaa. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Saako olla reaaliaikaista markkinointia?
Simo Lehtovirta, Senior Business Advisor , SAS Institute | 21.09.2018Markkinointi on aidosti käännekohdassa. Innovatiiviset teknologiat kuten tekoäly, koneoppiminen ja pilvialusta luovat uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita markkinoinnille. Lue lisää blogista »
Tietosuoja-ammattilaiset eivät antaneet mairittelevaa arvosanaa tietosuoja-asetusta (GDPR) koskevista tarkentavista EU-ohjeistuksista. ASML ja Tietosuojavastaavien Foorumi (TIFO) tekivät GDPR-implementointia tehneille ammattilaiselle kyselyn WP29:n antamien GDPR-ohjeistusten laadusta. Kyselyn tulokset on nyt julkistettu. Lue lisää »
Nurmijärvi-Golfissa viime keskiviikkona pelatussa ennätystasaisessa ASML-Golfissa voittajista ei jäänyt epäselvyyttä. VendaFinlandin Hanna Autio parinaan Sari Castren (kuvassa vasemmalla) kaappasivat kiertopalkinnon kainaloonsa selvällä erolla muihin. Autio täydensi kisamenestystään voittamalla myös Pisin draivi -erikoiskilpailun. Lue lisää »
Suoramyyntialan koko oli arviolta 178 miljoonaa euroa Suomessa ja EU-maissa lähes 30 miljardia euroa viime vuonna. Tiedot käyvät ilmi alan kattojärjestön WFDSA:n (World Federation of Direct Selling Associations) yhdessä kunkin maan toimialajärjestön kanssa toteuttamasta selvityksestä. Lue lisää »
Asma-blogissa
EU:n tietosuoja-asetuksen sisältöön on tehty muutamia oikaisuluonteisia tekstimuutoksia. Muutokset on julkaistu EU:n virallisessa lehdessä. Muutoksia tehtiin yhteen resitaaliin ja 15 artiklaan. Blogissa on avattu selkeästi muutosten sisältö (=eipä ihmeempää). Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Printtimainos raskaustestinä, turvatyynynä, coolerina yms
Jari Perko, ASML , @asiakkuus | 06.08.2018Digimainoksessa voi virittää vaikka mitä, luoda keinomaailmoja, outoja, erikoisia kiehtovia kokemuksia ja sisältöjä. Mutta kun kädessä oleva printti alkaa aidosti elää niin kuin ei koskaan ennen niin siinäkin on oma vinha tehonsa ja tenhonsa. Printtimainos on toiminutkin mm. raskaustestinä ja oluen viilentäjänä. Lue lisää blogista »