Asma-blogissa

Suomen mallilla maailmalle – GDPR ei olekaan kirosana
Rami Meling, Business Development Manager , Suomen Asiakastieto | 01.02.2019GDPR:n myötä kaikki yritykset joutuvat vastaamaan henkilötietojensa käsittelystä huolella ja asianmukaisesti. Me suomalaiset olemme osaltamme kehityksen kärjessä, koska olemme hoitaneet tämänkin asian mallikelpoisesti. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Kaupan ala: Jos haluaa oppia juoksemaan kovaa, on juostava kovaa
Heikki Karjaluoto, markkinoinnin professori , Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu | 25.01.2019Kaupan ala on kenties historiansa suurimman myllerryksen kohteena. Mihin kaupan ala on menossa ja mitä toimijoiden pitäisi tehdä? Lue lisää blogista »
Asma-blogissa
EU-tuomioistuin on antanut tuoreen ratkaisun jossa tulkittiin etämyynnin peruutuslomakkeen antamisvelvollisuutta printtimainoslehtisessä. Kuten EU-tuomioistuimen ratkaisut yleensäkin niin tämäkään tuomio ei tullut kovin nopeasti casen alkamisen jälkeen. Tapauksen taustalla oleva case käynnistyi jo vuonna 2014. Itse tuomioistuimen ratkaisu oli tolkullista laatua. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Miksi markkinoinnin kannattaa kokeilla sprinttimallia?
Karoliina Haikonen, Markkinointijohtaja , Posti | 18.01.2019Tällä vuosikymmenellä markkinoinnin tempo on kiihtynyt. Digitaaliset kanavat, työkalut, dashboardit ja analytiikka raivaavat elintilaa tekemiselle, jossa viestit saadaan matkaan nopeammin ja tulokset nähdään parhaimmillaan saman tien. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Maailman parhaiden asiakaskokemusten anatomia 2018
Kari Tervonen, liiketoimintakonsultti , Aller Marketing Services | 11.01.2019Amazonin ja Googlen asiakaskokemuksen perustana on äärimmäisen monimutkaisen tekeminen äärimmäisen helpoksi, ja kontrollin tunteen tuottaminen asiakkaalle. Lue lisää blogista »
Millainen on maailman parhaiden asiakaskokemusten anatomia? Mikä on joukkoliikenteen Spotify? Millainen on tunneälykäs markkinoija ja mitä on tunnetekoäly? Miten saat asiakaspotentiaalin kartalle? Miksi markkinoinnin kannattaa kokeilla sprinttimallia? Muun muassa näihin kysymyksiin löydät vastauksen Asiakkuusmarkkinoinnin vuosikirjasta 2019. Lue lisää »
Asma-blogissa
Viime päivinä Brittein saarilla on keskusteltu reippaasti ja railakkaasti kesällä siellä voimaan tulevasta mainonnan uudesta itsesääntelystä. Uusi normisto koskee haitallisten sukupuoleen liittyvien stereotypioiden käyttöä mainonnassa. Normiston rajanvedot ja listaukset ovat herättäneet melkoisen debatin. Lue lisää blogista »
Rukakeskus-konserni on vastannut Rukan rinnetoiminnoista vuodesta 1973 ja Pyhän rinnetoiminnoista vuodesta 1987 lähtien. Se on Suomen johtavia matkailuyrityksiä ja hiihtokeskustoimialan markkinajohtaja 20 prosentin osuudella hissilippujen myynnistä. Yhtiöt toimivat Rukan ja Pyhän kansainvälistyvissä, ympärivuotisissa matkailukeskuksissa. Liikevaihto on noin 28 miljoonaa euroa ja konserni työllistää noin 160 ihmistä. Lue lisää »
Asma-blogissa
No ei aukea. Ainakaan ennen tammikuuta 2030. Tässä seitsemän vähemmän populistista markkinoinnin trendiä ensi vuodelle ja vähän pidemmällekin. Lue lisää blogista »
Asma-blogissa

Paskan loputon ”tuuttaaminen” eri digiränneihin ei tee brändistä mielenkiintoisempaa tai houkuttelevampaa
Ilkka Halttunen , ASML | 15.11.2018Pelkillä tykkäyksillä ja muilla ”hyvän mielen mittareilla” yritys ei pärjää sosiaalisessa mediassa. Lue lisää blogista »